Site icon IAS

רשת פתאל רוכשת את הבניין ההיסטורי "מלון פלטין"

מלון פלטין. מלון היוקרה הראשון יושב לתחיה. צילום עזרא לוי

מלון חדש לאשכול מלונות הבוטיק של רשת פתאל: הרשת חתמה על הסכם לרכישת הבניין ההיסטורי "מלון פלטין"- מלון היוקרה הראשון של תל אביב, הממוקם בפינת הרחובות המרכזיים אחד העם ונחלת בנימין – ותקים בו מלון חדש שייפתח בסוף שנת 2022. היקף ההשקעה בהקמת המלון נאמד בכ-150 מיליון שקלים.

מדובר במלון יוקרתי שיכלול כ-85 חדרים וישתרע על פני 4000 מ"ר, במבנה ייחודי לשימור. המלון ייקרא "מלון פלטין" וישמור על ההיסטוריה ועל ייחודיות המבנה. המלון מתוכנן על ידי האדריכל יואב מסר, מי שתכנן את מלונות נורמן ופבריק וכן על ידי אדריכל השימור אייל זיו.

במלון יפעלו מסעדת גורמה וגלריות הצופות אל חלל המסעדה, בעלת התקרה המקורית הייחודית שלה, לובי כניסה מפואר, בריכה בחצר עם שטחי פנאי ושיזוף, ספא יוקרתי ומפנק, חדר כושר וטרקלין עסקים. מלון זה יחזיר את הפאר המקורי שאפיין אותו ביום הקמתו, לצד רוח חדשנית, רעננה ורלוונטית.

מלון פלטין המקורי. צילום מתוך תיק התיעוד

מלון פלטין שוכן במבנה היסטורי משנת 1926. המבנה המקורי תוכנן על ידי האדריכל אלכסנדר ברוולד אשר תכנן מבנים היסטוריים רבים. ברוולד בחר להדגיש צורות בנייה מזרחיות מקומיות משולבות באומנות בנייה מודרנית, עד שנאמר על המבנה כי הוא הבית ה"מזרחי" ביותר בתל אביב. לאחר שהסתיימה בנייתו, העניק לו בעל המגרש את השם מהתלמוד 'פָּלָטין', שפירושו ארמון.

מלורד אלנבי למלכת חבש

מלון פלטין היה מלון היוקרה הראשון של תל-אביב. הוא נחשב למלון המרכזי, החדשני והמפואר בעיר. באותם ימים הוא נחשב לבניין הגבוה בתל אביב עם ארבע קומות. היה זה הבניין הראשון בעיר שהותקנה בו רצפת עץ ועמדה לרשות האורחים והמבקרים אחת המעליות הראשונות בעיר. לא אחת פורסמו בעיתוני התקופה שמות האורחים החשובים אשר שהו במלון. בין המתארחים, ללינה או לקבלות פנים, נזכרו מלכת חבש, תומס מסריק נשיא צ'כוסלובקיה, לורד אלנבי, הלורד אלפרד מונד הידוע גם בכינויו הלורד מלצ'ט, נחום סוקולוב, יחיאל ויצמן ועוד. לאה רבין, אשר אביה ניהל את המלון ובילדותה התגוררה בו, מעלה זיכרון שנקשר במלכת חבש שהתארחה במלון פלטין באוקטובר 1933 "על מדרגות בית המלון קיבל את פניה ראש העיר מאיר דיזנגוף, הגיש לה זר פרחים והקהל הריע".

בעת מאורעות 1936-1939 נפגעו קשות עסקי המלונאות בעיר, והמלון נסגר בשנת 1938 והוסב לבניין משרדים. בשנת 1942 חזר המבנה למלא את התפקיד שיועד לו ושימש כבית הארחה לחיילי בעלות הברית. עם הקמת המדינה ועזיבת הבריטים את הארץ, המלון הוסב לבניין משרדים. בתחילת שנות ה-90 עבר המבנה שיפוץ מקיף ותוספת קומה חמישית לבניין על ידי משרד האדריכלים קיסלוב קיי. בשנים האחרונות הבניין היה מאויש בעיקר על ידי חברות שעיסוקן בשוק ההון.

אסף פתאל, מנהל עסקי והאחראי על מלונות חדשים ברשת

אסף פתאל, מנהל עסקי והאחראי על הקמת מלונות חדשים ברשת, מסר: "אני רואה במלון 'פלטין', המהווה אייקון תל אביבי, צעד חשוב בהתפתחות החברה בעיר. המלון יהווה נקודת ציון במלונאות התל אביבית המתפתחת של 2020 והלאה. בכוונתנו לשחזר את מלון היוקרה הראשון בתל אביב עם חווית אירוח שלא נראתה כמותה. המלון החדש ייתן מענה הן לתיירים המגיעים לתל אביב למטרות נופש ועסקים, והן לישראלים המחפשים חופשה אורבנית במלון יוקרה שקרוב לכל המקומות התוססים בעיר".

המבנה החדש יצטרף לעשרת המלונות של הרשת בעיר תל אביב: הרודס, לאונרדו בוטיק, לאונרדו ארט, לאונרדו ביץ', NYX TLV, רוטשילד 22, סיטי טאוור, בכר האוס, והמלונות העתידיים: "בית מרכז הקבלה" ברחוב בן עמי שליד כיכר דיזנגוף ומלון לילינבלום 15.

רשת פתאל היא רשת המלונות הישראלית הגדולה ביותר בעולם, המונה למעלה מ-42 בתי מלון בישראל ומעל ל- 213 מלונות באירופה. מלונות פתאל פרוסים בישראל מצפון לדרום וממוקמים על שפת ים התיכון, ים סוף וים המלח. המלונות פועלים בקונספציות שונות המותאמות למגוון צרכנים.

Exit mobile version