Site icon IAS

רשת מלונות דן רוכשת חלק ממלונות רימונים ב-225 מיליון שקלים

מלון רימונים אילת . שליש מזכויות החכירה עברו למלונות דן. צלם רמי סולומון

לאחר משא ומתן של מספר חודשים הודיעה הבוקר רשת מלונות דן לבורסה על הסכם לרכישת חלק ממלונות הכשרת הישוב בהיקף כספי כולל של כ-225 מיליון שקלים.

בשלב ראשון נרכשו מלון רימונים אילת הממוקם בטיילת הצפונית של העיר וכולל 278 חדרים ושטחי מסחר בהיקף של כ- 1,600 מ"ר; מלון רות רימונים, הממוקם ברובע האמנים בצפת וכולל 75 חדרים ומלון רימונים המעיין, הממוקם במרכז נצרת וכולל 226 חדרים.

הרכישה מרחיבה את פריסתה של רשת מלונות דן ברחבי הארץ כמו בצפת ובנצרת, שבהן אין לה כיום מלונות. לרשת דן מלונות בירושלים, תל אביב, חיפה, אילת, קיסריה, הרצליה ואשקלון..

בעיסקה מדובר ברכישת מלוא זכויות החכירה המהוונות של מלונות הכשרה במלון רימונים אילת (המהוות 1/3 מזכויות החכירה במלון האמור) לתקופה המסתיימת בשנת 2064 ולרכישת מלוא זכויות הבעלות של מלונות הכשרה במלון רות רימונים שבצפת ומלון רימונים המעיין שבנצרת.

מתוך התמורה האמורה, ישמש סך של כ-72 מיליון שקל לפירעון הלוואות, כך שבידי מלונות הכשרת הישוב (אליה משתייכת רשת מלונות רימונים) יוותר, לאחר השלמת ההסכמים, תזרים מזומנים פנוי בסך של כ-153 מיליון שקל, לפני הוצאות ומיסים, ככל שיחולו. הכשרת הישוב תמשיך לנהל את מלון גלי כנרת שבטבירה ואופטימה ברמת גן.

העיסקה תלויה בהסכם לקבלת ויתור מאת מלונות הכשרה ביחס לזכותה של מלונות הכשרה לניהול משא ומתן בהסכם שכירות/ניהול ביחס למלונות נוספים, אשר נכון למועד החתימה, מלונות הכשרה הינה בעלת זכויות הניהול ו/או השכירות ביחס אליהם והסכם נוסף, במסגרתו העניקה החברה אופציה למלונות הכשרה למכור לה את מלוא זכויות החכירה המהוונות לתקופה המסתיימת בשנת 2041 במלון רימונים נווה אטי"ב.

מלון רות רימונים צפת. צילום בן פרידמן

במסגרת עסקת הרכישה, תרכוש החברה גם ציוד המצוי בכל אחד מן המלונות הנרכשים וכן תומחינה לחברה מלוא זכויות והתחייבויות המוכרת בקשר עם כל אחד מבין המלונות הנרכשים ובכלל זה זכויות והתחייבויות על פי הסכמים עם צדדי ג' (לרבות הסכמי שכירות במלון רימונים אילת, בו שותפה איסתא), זכויות והתחייבויות על פי צבר הזמנות עתידיות ומכרזים וכן זכויות הניהול במלון רימונים אילת.

על אף האמור לעיל, יובהר, כי זכויותיה והתחייבויותיה של הכשרת היישוב בתביעה שהגישה נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ביחס למלון רימונים אילת, לא תומחינה לחברה.

התמורה בעסקת הרכישה: מלון רימונים אילת – סך של 110 מיליוני ש"ח; מלון רות רימונים – סך של 33.7 מיליוני ש"ח. חלק מהסכום האמור יופקד בנאמנות וישוחרר בכפוף לקבלת אישור רגולטורי בקשר עם פעילות המלון וחלקו בכפוף להשלמת רכישת מלון רימונים אילת; מלון רימונים המעיין – סך של כ- 63.6 מיליוני ש"ח. חלק מתוך הסכום האמור יופקד בנאמנות וישוחרר בכפוף להשלמת רכישת מלון רימונים אילת.

מנכ"ל רשת מלונות דן, רונן ניסנבאום. צילום סיון פרג'

ביחס לכלל המלונות הנרכשים – קבלת אישור הממונה על התחרות וכן קבלת אישור מתאגיד בנקאי שלו שעבוד על מלון רימונים אילת, להעברת זכויות המוכרת במלון זה והמחאת זכויות והתחייבויות המוכרת בהסכם השכירות והניהול , וזאת בתוך 4 ימי עסקים ממועד החתימה. ביחס למלון רימונים אילת – קבלת אישור ממשרד התיירות (ככל שיידרש) וכן קבלת אישור עקרוני מרמ"י להעברת המלון לידי החברה. ביחס למלון רות רימונים – קבלת רישיון עסק להפעלת המלון וסיום עבודות בינוי.

על אף האמור, במידה והתקיימו התנאים המתלים ביחס למלון זה קודם ליום 5 באוגוסט 2019 והמוכרת לא מסרה לחברה הודעה על קיום מועד סגירת העסקה במועד שיחול עד ליום 20 באוגוסט 2019, אזי החברה תהיה רשאית להחליט אם היא מעוניינת להשלים את העסקה בנוגע למלון זה או לבטלה, וזאת מבלי שתהיה לצד כלשהו טענה כלשהי ביחס לביטול.

כפי שנמסר לחברה על ידי המוכרת, חברת הכשרת הישוב, אומדן ההכנסות מהמלונות הנרכשים בשנת 2018 עומד על סך של כ- 118 מיליוני שקל.

עסקת הוויתור ועסקת האופציה

אסף שלו מנכל רשת מלונות רימונים. צלם אלעד גוטמן

במסגרת עסקת הוויתור, נקבע כי תקופת הוויתור עד למועד חתימת הסכם/מי ניהול ו/או שכירות מחייב/ים הינה בת עד 90 ימים בהתאם לתנאים שנקבעו בהסכם. בנוסף, נקבע כי תשלום התמורה ע"י החברה למלונות הכשרה בגין התקשרויות בהסכמים בגינם ניתן וויתור כאמור הינו בכפוף להשלמת רכישת כל המלונות הנרכשים וקבלת אישור רמ"י לפיו רשומה החברה כבעלת הזכויות במלון רימונים אילת ללא הערה בתנאים שנקבעו ובתוך 5 שנים ממועד החתימה.

המלונות נשואי עסקת הוויתור כוללים סה"כ 413 חדרים. במסגרת הסכם האופציה, העניקה החברה אופציה למלונות הכשרה לפיה, למשך תקופה בת שלושה חודשים ממועד החתימה, מלונות הכשרה תהיה זכאית לדרוש מהחברה – על פי שיקול דעתה המלא והבלעדי של מלונות הכשרה – לרכוש את זכויות החכירה המהוונות במלון רימונים נווה אטי"ב, לרבות ציוד המצוי בו וזכויות והתחייבויות בקשר עם המלון ובכללן זכויות על פי הסכמים עם צדדי ג' וזכויות והתחייבויות על פי צבר הזמנות עתידיות ומכרזים, והכול בכפוף לקבלת אישור הבנק ביחס למלון זה. מלון רימונים נווה אטי"ב ממוקם בנווה אטי"ב שלמרגלות החרמון וכולל 44 חדרים.

ההיקף הכספי הכולל של עסקת הוויתור ועסקת האופציה הינו בסך של כ-17.7 מיליוני ש"ח.

סמדר נמרודי רינות, יו"ר רשת מלונות רימונים. צילום יח"צ

רשת דן מבהירה כי אין וודאות שהחברה תתקשר בהסכם ניהול ו/או שכירות ו/או כי תמומש האופציה ביחס למי מבין המלונות האמורים. בכוונת החברה לממן את תשלום מלוא התמורה בגין העסקה ממקורותיה העצמיים וכן באמצעות נטילת הלוואות מתאגידים בנקאיים.

מלונות דן יוצגו בעסקה באמצעות עורכות הדין דנה פירון ואמיליה קסלמן כץ ממשרד מ.פירון ושות'.

סמדר נמרודי, יו"ר רשת מלונות רימונים, אמרה: "אני שמחה מאוד שעובדי רימונים  המסורים ובתי המלון  המיוחדים  שלנו  מצטרפים למשפחה איכותית  כחברת דן". לדברי אסף שלו, מנכ"ל רשת מלונות רימונים: "מלונות רימונים  קיבלה תמורה  מצוינת על נכסיה ובחודשים הקרובים החברה ממשיכה לנהל את הרשת."

ליוו את העסקה מטעם מלונות הכשרה עו"ד ליאור רלוי, זאב בינשטוק  ממשרד גורניצקי וחן דקל.

 מלונות הכשרת היישוב הינה חברה-בת של הכשרת הישוב (83.36%) ומרכזת את זרוע המלונאות של הקבוצה. החברה פועלת בעיקר תחת שם המותג "רימונים". כיום היא מנהלת 8 בתי מלון, מתוכם 3 בבעלות מלאה, אחד בבעלות חלקית ו-4 על פי הסכם ניהול, וכוללים בסך הכל 1,255 חדרים. בנוסף, רשת רימונים מפעילה  את מלון טאואר רימונים ירושלים ואת הקאנטרי לפעילות ספורט ונופש במתחם רימונים חוף התמרים בעכו.

Exit mobile version