הרווח הנקי של רשת ישרוטל הסתכם ב-2017 בכ-135 מיליון שקל, גידול של 11.5% בהשוואה לרווח הנקי ב-2016. ה-EBITDAR השנתי הסתכם בכ-317 מיליון שקל, גידול של %9. הרשת תחלק דיבידנדים של 25 מיליון שקל. כך מתברר מפרסום התוצאות הכספיות לשנת 2017 ולרבעון הרביעי של שנת 2017
פרמטרים בולטים
הכנסות של הקבוצה לשנת 2017 הסתכמו בכ-1.322 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-1.246 מיליארד שקלים בשנת 2016. מחזור ההכנסות של הקבוצה ברבעון הרביעי של שנת 2017 הסתכם בכ-349 מיליון שקל, בהשוואה לכ-320 מיליון שקל, ברבעון המקביל ב-2016, גידול של כ-9%. (ללא הכנסות ממכירת דירות).
בתחום ההכנסות השנתיות של 2017 מתברר, כי הכנסות החדרים (כולל הכנסות מלינה בלבד) היו 834.281 שקל, הכנסות מזון ומשקאות היו 365.199 מיליון שקל, הכנסות אחרות היו 121.865 מיליון שקל, ההכנסות ממכירת דירות היו כ-65.8 מיליון שקל. סה"כ 1.387.221 מיליארד שקלים.
ה-EBITDAR (רווח מפעולות רגילות לפני פחת ותשלומים לבעלי מלונות) של הקבוצה השנתי הסתכם בכ-317 מיליון שקל, בהשוואה ל-EBITDAR של כ-289 מיליון שקל בשנת 2016, גידול של כ-9%. ה-EBITDAR ברבעון הרביעי של שנת 2017, הסתכם בכ-104 מיליון שקל, בהשוואה לכ-72 מיליון שקל ב-2016.
הרווח התפעולי בשנת 2017 הסתכם בכ-187 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 166 מיליוו שקל, בשנת 2016, גידול של כ-12%. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2017 הסתכם בכ-68 מיליוני שקל, בהשוואה ל-40 מיליוני שקל ברבעון המקביל ב-2016.
הרווח הנקי בשנת 2017 הסתכם בכ-135 מיליון שקל, בהשוואה לכ-121 מיליוני שקל ב-2016, שזה גידול של כ-11.5%. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2017 הסתכם בכ-55 מיליון שקל, בהשוואה לכ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מקורות ההכנסה של ישרוטל הן מתיירות פנים והן מתיירות נכנסת:
תיירות פנים – היקף תיירות הפנים מגיע לכ-80% מסך כל האורחים המתארחים במלונות הרשת. ההתפלגות בין אורחי תיירות הפנים המתארחים כ'בודדים' לבין אורחים המתארחים כ'קבוצות' הינה 26% ו-74% בהתאמה. כ-41% מהאורחים הישראליים מגיעים באמצעות סוכני נסיעות. כ-47% מהאורחים מבצעים הזמנות דרך מרכז ההזמנות הרשתי של ישרוטל – 'ישרוטל ישיר' ואתר האינטרנט. שאר האורחים מבצעים ההזמנות דרך מחלקת קבוצות ישיר.
תיירות נכנסת – היקף אורחי התיירות הנכנסת מגיע לכ-20%, בממוצע שנתי, מסך כל האורחים המתארחים במלונות הרשת. עיקר התיירות הנכנסת כ-65% מהאורחים, מגיעה מאירופה, בשיעור האחוזים כמפורט כדלקמן: ממזרח אירופה כ-23%, מצרפת כ-36%, מאנגליה כ-7% ואחרים. שאר התיירים כ-15% מגיעים מארצות הברית ומדינות אחרות.
ברשת ישרוטל חל גידול של כ-17% במספר לינות תיירים וחל גידול של כ-3% במספר לינות ישראלים.
מלון פאבליקה, צילום אסף פינצ'וק
בתי מלון חדשים
במשך שנת 2017 נפתחו שני בתי מלון חדשים; אוריינט בירושלים ופאבליקה ישרוטל בהרצליה בהשקעה כוללת של 377 מיליון שקל (בניכויי מענקי השקעה).
במשך שנת 2017 בוצעו שיפוצים מקיפים במלונות הרשת, וסך ההשקעות בשיפוץ מלונות אלה בשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2017 הסתכמו בכ-63 מיליון שקל.
סוכני נסיעות
סוכני הנסיעות, דרכם מגיעים האורחים מחו"ל, נחלקים לשני סוגים עיקריים: סיטונאי תיירות חו"ל וסוכנים בארץ המתמחים בתיירות נכנסת. שהיה ממוצעת של האורחים המגיעים באמצעות סיטונאי התיירות היא כ-31 ימים. האשראי הממוצע הוא כ-11-15 ימים.
ליאור רביב, מנכ״ל ישרוטל: ״החברה מסכמת שנה מאתגרת עם תוצאות מצוינות שכוללות גידול ברווחיות ובפרמטרים התפעוליים. רשת ישרוטל ממשיכה לצמוח ומונה כיום 19 בתי מלון בפריסה ארצית, לאחר פתיחה של שני בתי מלון בירושלים ובהרצליה בשנה האחרונה. הרשת נהנית מעלייה של 17% במספר הלינות של תיירים במלונות הרשת, זאת בהתאם לגידול של 24% בענף התיירות כולו. לראשונה, יחולקו דיבידנדים בסך 25 מיליוני שקלים".
ישרוטל
ישרוטל, עוסקת בתחום ניהול והפעלה של רשת בתי מלון בישראל ובייזום, תכנון, רכישה והקמה של בתי מלון בישראל בעצמה ובאמצעות חברות בנות בשליטתה. בבעלות הקבוצה ו/או בהחזקתה וניהולה תשעה עשר בתי מלון, שמונה מהם באילת ולחברה חמש קטגוריות של מלונות. סה"כ במלונות הקבוצה: 4,222 חדרים – מתוכם 3,506 בבעלות מלאה או חלקית.
ניהול והפעלת מלונות נעשה על ידי ישרוטל ניהול מלונות, חברה בת בשליטה מלאה של החברה. בעלת השליטה בישרוטל הינה חברת LFH International Ltd., המחזיקה בה באמצעות חברת LFH Holding B.V. מהולנד. ישרוטל נסחרת בבורסה בתל אביב כחברה ציבורית משנת 1995.