Site icon IAS

רשת הילטון תפתח קרוב ל-100 מלונות במזרח התיכון וצפון אפריקה

מלון דבלטרי של רשת הילטון ב-Ras Al Khaimah בדובאי. תכפיל את נוכחותה באמירויות. צילום Depositphotos

בחמש השנים הקרובות מתעתדת רשת הילטון העולמית לפתוח קרוב ל-100 מלונות ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA), בעיקר באיחוד האמירויות הערביות, סעודיה, כוויית, בחריין, מרוקו ומצרים. זאת בהשקעה של כ-9 מיליארד דולר עם חברות שותפות לפיתוח.

החוזים האחרונים שנחתמו כוללים מלון בן 111 חדרים במותג המפטון כווית Salmiya ומלון נוסף בכווית בן 200 חדר – שצפויים להיפתח ב-2022 ו-2023 בהתאמה; מלון בן 99 חדרים במותג הסוויטות אמבסי בדובאי וכן 234 חדרי מלון הילטון גארדן, אף הוא בדובאי – שניהם אמורים להיפתח ב-2022 באמצעות הסכם ניהול שנחתם עם קינגסטון אחזקות.

כמו כן חתמה הרשת על הסכם ניהול עם חברת ההשקעות הסעודית אום אל-קורה לפיתוח ובנייה של מלון הילטון גארדן הגדול  בעולם עם 1,560 חדרים וכן 392 סוויטות במותג אמבסי סוויטס. הילטון מתכננת להכפיל את טביעת הרגל שלה באיחוד האמירויות הערביות ולהגדיל פי ארבעה את נוכחותה בסעודיה בחמש השנים הבאות, עם כמעט 50 בתי מלון בשתי המדינות.

כרגע מפעילה הילטון 64 מלונות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה.

לרשת גם שני מלונות בישראל: מלון הילטון תל אביב הוותיק שנפתח בספטמבר 1965 ומלון וולדורף אסטוריה ירושלים המפואר, שבימים אלה מלאו חמש שנים לפתיחתו. בתשובה לשאלה האם יש בכוונת הרשת העולמית לפתוח מלונות חדשים גם בישראל במסגרת ההתרחבות שלה במזרח התיכון, מוסר דובר רשת הילטון בישראל, מוטי ורסס, כי "הילטון העולמית מקבלת הצעות לניהול מלונותיה גם בישראל, חלקן רציניות ביותר. בבוא העת – כשיחתמו הסכמים – נפרסמן".

מלון וולודרף אסטוריה בירושלים. חוגג חמש שנים לפתיחתו. צילום יח"צ

ביקוש גבוה למלונות ברמה בינונית

"בשעה שרשת הילטון נכנסת לשנת ה-100 שלה, יש לנו כמעט 30,000 חדרים בצנרת באזור MENA, ביניהן עיסקאות באמצעותן נציג את מותג הלייפסטייל החדש שלנו Canopy by Hilton גם בסעודיה, כמו גם את אמבסי סוויטות לאזור", אמר פטריק פיצגיבון (Patrick Fitzgibbon) ממחלקת הפיתוח של אזור MENA בחברה.

הילטון חווה ביקוש משמעותי במזרח התיכון למותגי המלונות הבינוניים הכוללים את גארדן-אין והמפטון, ש-25 מלונות מהם נמצאים בהליכי פיתוח. מן החברה נמסר כי המהלך הזה תואם את האסטרטגיות של הממשלות האזוריות, כולל חזון 2030 של סעודיה, אשר מתמקד בהשגת 30 מיליון כניסות מבקרים למדינה עד 2030, ואת חזון התיירותי של דובאי ל-2020, להביא 20 מיליון מבקרים לאמירות בשנה, ובין 25-23 מיליון מבקרים בשנה עד 2025.

רשת המלונות פועלת בסעודיה כבר יותר מ-25 שנה, ותנופת הפיתוח הגדולה ביותר שלה במזרח התיכון נמצאת בממלכה. בנוסף, תפתח הרשת את וולדורף אסטוריה בדובאי מאוחר יותר השנה ותמשיך לפתוח מלונות נוספים ברחבי המזרח התיכון, כולל במצרים וכן במקומות מפתח בצפון אפריקה.

יצויין כי נתוני חברת האנליסטים HotStats  קבעו שהמזרח התיכון סובל מקיבולת-יתר של חדרי מלון וכי הירידות ברווחים בחודש ינואר מאששות קביעה זו.

Exit mobile version