Site icon IAS

קלסיקה מודרנית – מלון ענבל סיים שיפוץ והרחבה בכ-90 מיליון שקלים

בלובי של מלון ענבל תקרות מעץ, אבן ירושלמית, כריות וטקסטיל מאריגים אותנטיים ישנים, המציגים את עברה של העיר. צילום אסף פינצ'וק

מלון ענבל, מלון ה-5 כוכבים דה לוקס הקלאסי בפארק גן הפעמון בירושלים, עבר התאמה לעידן המודרני בשיפוץ שארך כשנתיים ובהשקעה של למעלה מ-90 מיליון שקלים.

מלון ענבל הוא אחד מהמלונות הוותיקים והמוערכים בבירה. הוא תוכנן בראשיתו לפני 40 שנה על ידי האדריכל וחתן פרס ישראל יעקב רכטר, בהשראת האדריכלות הביזנטית המעניקה למבנה צורה של מעין מצודה. עתה זכה המלון למתיחת פנים מקיפה עליה הופקדו האדריכל מייקל שוורץ והמעצב מיכאל אזולאי, שביקשו לשמור על חזותו הקלאסית של המלון ולהכניס לתוכו את הצבעוניות, טקסטורות וסמלים המאפיינים את נופה של ירושלים. אלה ניכרים הן ב-52 חדרי פרמיום וסוויטות שהתווספו ל-283 החדרים הקיימים והן בשטחים הציבוריים.

בעיצוב המלון נעשה שימוש נרחב בחומרים מקוריים ועל-זמניים: תקרות מעץ, אבן ירושלמית, משרביות (סבכות האופייניות לאדריכלות האיסלמית) מפליז, שטיחים אותנטיים באריגה מקומית, עבודות אמנות מרקמה אתיופיות המספרות סיפורים תנכיים ואגרטלים בעבודת יד בשילוב בין ישן וחדש.

כל אחד מהחדרים במלון נראה אחר מקודמו, אם בגודלו ואם בעיצובו, אך כולם מדברים באותה השפה ומשדרים יוקרה, קלאסיות ואלגנטיות על-זמנית ובכך מעצימים את העיר ומנגישים אותה במעטפת מתוחכמת ומעודנת.

למלון ענבל נוספו בשיפוץ 52 חדרי פרמיום וסוויטות, המשדרים קלאסיות ואלגנטיות. צילום אסף פינצ'וק

אזולאי ביקש לתת לעיר משקל עיצובי סגולי, והיא משתקפת אף בעיצוב החללים הציבוריים. כך, בלובי המלון ובמסדרונות ניצבו עבודות של אמן חוטי ברזל שעיצב את קו הרקיע של העיר. בלובי גם שולבו כריות וטקסטיל מאריגים אותנטיים ישנים, המציגים את עברה של העיר.

על הקולינריה – קבוצת מונא הירושלמית

במקביל להתחדשות בחדרים, נרשמת במלון ענבל גם התחדשות קולינרית. החל מהחודש, נובמבר, מופעלת במלון מסעדת הבשרים 02 – מטבח ירושלמי עדכני השואב את השראתו מהשווקים וההיסטוריה הקולינרית של העיר. על בניית התפריט הופקדה קבוצת מונא הירושלמית, בראשותם של מושיקו גמליאלי ואיתמר נבון שהקימו את מסעדות מונא ואנה. במסעדת 02, הממוקמת בחלל נפרד מהמלון, מבקשים ליצור חיבור בין אוכל ירושלמי אמיתי, כזה המייצר נוסטלגיה ואסוציאציות ביתיות ועדתיות, לביצוע והגשה עכשוויים. לפיכך, המסעדה תציע חוויה  שיתופית של שפע ישראלי למרכז שולחן לצד נתחים, שיפודים ומנות בשר אותנטיות, להן ניתן מגע עדכני והגשה קלאסית.

הקבלה במלון ענבל המחודש. שילוב של ישן וחדש. צילום אסף פינצ'וק

במלון גם ספא יוקרתי אשר חבר למותג הישראלי AHAVA. בספא נעשה שימוש במוצרים העשויים ב-100% חומרי גלם טבעיים. כשהטיפולים השונים מעבירים את האורח חוויה אותנטית של מסע בים המלח.

לדברי מנכ"ל המלון, רוני טימסיט, כמלון מהוותיקים והמוכרים בירושלים, "אנחנו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הירושלמית. במסדרונות ובחדרי המלון הסתובבו והתארחו במשך השנים מנהיגים, אנשי רוח וידוענים מכל העולם ומשובצים בו שלל רגעים בלתי נשכחים. בתהליך חידוש ושיפוץ ממושך ביקשנו להתאים את המלון לעת הנוכחית, תוך הקפדה על אקסקלוסיביות והדר. שלל המהלכים שביצענו ובהם הוספת חדרי יוקרה, עיצוב מחודש של השטחים הציבוריים, פתיחת מסעדה מסקרנת והספא – מבקשים להעביר את האורח חוויית מסע ירושלמית מעודכנת, כזו המשלבת בין הקלאסי לעדכני".

טווחי מחיר לאירוח ללילה – החל מ-300$ ועד 2,500$.

Exit mobile version