Site icon IAS

פתאל מוכרת את מלון לאונרדו רויאל במינכן – ושבה ושוכרת אותו

הפארק האולימפי במינכן, מלון לאונרדו רויאל לידו יימכר ויושכר על ידי פתאל. צילום Depositphotos

חברת פתאל נכסים (אירופה), בניהולו של דני רוג'ר, הכוללת  43 נכסים (מתוכם חמישה מלונות בהקמה) המושכרים לחברת ניהול המלונות של פתאל "סאנפלאואר", פרסמה היום, כי חתמה על הסכמי רכישה ושכירות (Sale and lease backלמלון לאונרדו רויאל מינכן בתמורה לכ-157 מיליון יורו, מחיר הגבוה בכ-25 מיליון יורו משווי הנכס בספרים. בנוסף, חתמה חברת הניהול סאנפלאואר, על הסכם שכירות משופר מול הרוכשת, על פיו יושכר הנכס ל-30 שנה בדמי ניהול שנתיים של כ-7.2 מיליון יורו, או 32% ממחזור ההכנסות – הגבוה מבין השניים.

מלון לאונרדו רויאל מינכן השוכן בסמוך לפארק האולימפי, כולל 424 חדרים, 9 חדרי ישיבות, אולם כנסים של כ-900 מטר, מסעדה, בר וחדר כושר. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים.

מלון לאונרדו רויאל מינכן. הסכם שכירות משופר מול הרוכשת. צילום יחצ

בשבוע שעבר פרסמה פתאל אירופה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2018. הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2018 צמחו בכ-21% לכ-8.5 מיליון יורו, לעומת כ-7 מיליון יורו ברבעון הראשון אשתקד. הרווח הנקי, טיפס ברבעון הראשון של שנת 2018  בכ-50% לכ-10.2 מיליון יורו, לעומת כ-6.8 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנת 2017.

דוד פתאל, יו"ר ומנכ"ל פתאל החזקות אמר כי "העסקה הנוכחית מעידה שוב, כי פתאל אירופה בוחרת בקפידה את נכסיה, משביחה אותם ויודעת גם לנצל הזדמנויות מכירה, במחירים הגבוהים משמעותית משווי הנכסים בספרים. בעסקה זאת איתרנו הזדמנות יוצאת מן הכלל  למכירת מלון לאונדרו רויאל מינכן בעסקת Sale and leaseback במחיר הגבוה בכ-20% משווי הנכס בספרים. חתמנו על הסכם שכירות עם הרוכש, ואנו צפויים להגדיל  את ההון העצמי של החברה בכ-11 מיליון יורו (לאחר מס). אנו נמשיך לפעול על פי תכניתנו האסטרטגית ולהעמיק את אחיזתנו בישראל ובאירופה במטרה להצמיח את החברה לאפיקים חדשים"

דוד פתאל פותח את המסחר בבורסה בתל אביב. צילום עומר מסינגר

רשת המלונות, בבעלות משפחת פתאל (72.1%) וקבוצת מגדל (16.4%), הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1999 והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה כן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום כ- 32,923 חדרים ב-171 בתי מלון ב- 17 מדינות.

באירופה כוללת הרשת 131 בתי מלון, מתוכם 48 בבעלות מלאה או חלקית, 79 בשכירות ו- 4 בניהול. המלונות ממוקמים בארצות: גרמניה, בריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, ווילס, אירלנד וצפון אירלנד), ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, צ'כיה, הולנד, שוויץ, פולין הונגריה ואוסטריה. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, בה מחזיקה הרשת 61 בתי מלון, ובריטניה נחשבת החברה לשנייה בגודלה ומחזיקה בה 43 בתי מלון..

Exit mobile version