Site icon IAS

פתאל החזקות רוכשת שני מלונות מתשובה

לאונרדו נגב באר שבע . צילום יחצ

פתאל החזקות רוכשת, בסכום של כ-230 מיליון שקל, שני מלונות בארץ מהחברות מרמד וחוף הכרמל, שתיהן חברות פרטיות בשליטת איש העסקים יצחק תשובה. שני המלונות הם לאונרדו נגב באר שבע ולאונרדו פלאזה חיפה. כך מתברר מפרק ב' בדוח החברה לסיכום פעילותה ב-2017. כמו כן התקשרה החברה בהסכם שכירות עתידי להשכרת מלון שיוקם בירושלים. לצד זאת, קיבלה פתאל נכסים אירופה הצעה לרכוש ממנה את מלון  Munich Royal Leonardoבמינכן, בסכום של 157 מיליון יורו

רכישת מלון לאונרדו נגב באר שבע

על פי הדוח, התקשרה בחודש מרץ השנה מלונות פתאל, החברה-בת של פתאל החזקות, בהסכם עקרונות מחייב לרכישת מלוא זכויות הבעלות במלון לאונרדו נגב באר שבע, שבו כ-260 חדרים, בסכום של 130 מיליון שקל. נכון למועד הדוח, מלון לאונרדו נגב באר שבע מנוהל ע"י החברה בהתאם להסכם ניהול קיים בין החברה לבין החברה שבשליטת תשובה.

בהתאם להוראות הסכם העקרונות, שילמה מלונות פתאל במועד ההתקשרות 10% מסך התמורה, סכום של כ-13 מיליון שקל ויתרת התמורה, כ-117 מיליון שקל, תשולם תוך 60 יום ממועד ההתקשרות. במועד זה תימסר החזקה בממכר לידי מלונות פתאל, כשהמלון נקי מכל משכנתא וחוב, והזכויות הנמכרות וחופשיות ונקיות

רכישת מלון לאונרדו פלאזה חיפה

בחודש מרץ השנה התקשרה חברת מלונות פתאל בהסכם עקרונות מחייב לרכישת מלוא זכויות הבעלות במלון לאונרדו פלאזה חיפה בסכום של 100 מיליון שקל. נכון למועד הדוח, מלון לאונרדו פלאזה חיפה מושכר על ידי החברה בהתאם להסכם שכירות קיים בין החברה לבין החברה שבשליטת תשובה.

בהתאם להוראות הסכם העקרונות, שילמה מלונות פתאל במועד ההתקשרות 10% מסך התמורה, סכום של כ-10 מיליון שקלים, ויתרת התמורה, כ-90 מיליון שקל, תשולם תוך 60 יום ממועד ההתקשרות. במועד זה תימסר החזקה בממכר לידי מלונות פתאל, כשהמלון נקי מכל משכנתא וחוב, והזכויות הנמכרות וחופשיות ונקיות.

בנוגע לשני המלונות נמסר כי ככל שבמועד ההשלמה לא יהיו בידי המוכר כל האישור והיתרים הנדרשים לשם העברת הזכויות לידי מלונות פתאל, הכוללים בין היתר את אישור מנהל מקרקעי ישראל ואישור הממונה על ההגבלים העסקים – ידחו הצדדים את מועד ההשלמה עד לקבלת האישורים כאמור וסכום נוסף מתוך כספי התמורה יופקד בחשבון נאמנות שיוחזק על ידי בא כוח של מלונות פתאל עד לקבלת האישורים הנדרשים.

הצעה לרכישת מלון Munich Royal Leonardo  

בחודש פברואר השנה קיבלה פתאל נכסים אירופה ההצעה לרכוש ממנה את מלון Munich Royal Leonardo  בעיסקה של Back Lease and Sell  לפיה המציעה תרכוש את מלוא זכויות הבעלות במלון בתמורה לסך של 157 מיליון יורו ותתקשר עם פתאל נכסים אירופה בהסכם שכירות חדש בהתאם לתנאים המוצעים בהצעה.

בחודש מרץ השנה מסרה החברה המציעה כי תנאיה המסחריים של ההצעה עומדים בעינם וכך גם התנאים שנכללו בהסכם הבלעדיות (שנחתם בפברואר), למעט אישור סופי של ועדת ההשקעות של המציעה וכן למעט סוגיות בבדיקת הנאותות הטכנית, משפטית ומיסויית אשר טרם נפתרו/נענו לשביעות רצונה של המציעה.

Exit mobile version