Site icon IAS

פתאל החזקות: צפי לירידה בהכנסות בישראל ובאירופה גם ברבעון השני

מלון אפולו של פתאל בכרוניגן, הולנד. ירידה בהזמנות במלונות באירופה ובישראל כאחד.צילום באדיבות מלונות פתאל

רשת המלונות פתאל החזקות מעדכנת היום כי על פי הערכה עדכנית שביצעה, צפויה ברבעון הראשון של שנת 2020 ירידה מהותית בהכנסות החברה הן בישראל והן באירופה בשיעור של כ-10% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2019 וכפועל יוצא ירידה בשיעור של כ-50 מיליון שקל ב-EBITDA  בישראל ובאירופה בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2019. זאת, בעיקר בגין ביטול הזמנות קיימות בשילוב עם ירידה בהזמנות עתידיות, אשר להערכת החברה ניתן לייחסן לאירוע נגיף הקורונה והשלכותיו הישירות והעקיפות.

"ככל שהתפשטות נגיף הקורונה בעולם תימשך מצד אחד ומגבלות תנועה ו/או תעופה ו/או כניסת תיירים מצד שני תימשכנה ו/או תורחבנה באירופה ו/או בישראל, אזי על פי הערכה ראשונית של החברה צפויה ירידה מהותית בהכנסות החברה הן בישראל והן באירופה גם ברבעון השני של שנת 2020, אשר אין ביכולתה של החברה לכמתה בצורה מהימנה בשלב זה", היא מודיעה.

דוד פתאל מספר על תחילת דרכו באירוע של סקול תל אביב. צילום עירית רוזנבלום

בפתאל מדגישים כי ההתפשטות הגלובלית של הנגיף מהווה סיכון מאקרו כלכלי גלובלי ומשרה אי ודאות באשר לפעילות הכלכלית העתידית בעולם ולהשפעות הצפויות על האינפלציה ועל השווקים הפיננסיים. "במצב של משבר כלכלי גלובלי, צפויה פגיעה בענפים רבים ובכלל זה בתחום התיירות – הן תיירות הפנאי והן התיירות העסקית – בו פועלת החברה.

מאיחוד משרות ועד דחיית השלמת מלונות שבבנייה

לאור האמור לעיל החברה מבצעת, בין היתר, את הפעולות הבאות, וזאת לצורך התאמת הוצאותיה להכנסות הצפויות: צמצום היקף שעות עבודה ואיחוד משרות; צמצום פרויקטים של פיתוח ודחיית השלמת בתי מלון שבבנייה; צמצום ודחיית CAPEX (קרן לחידוש ציוד); עצירת רכישות חדשות; עצירת פעילויות הדרכה ורווחה; קבלת הנחות מספקים ונותני שירותים; איחוד בתי מלון סמוכים; צמצום מלאים; מדיניות מכירות אגרסיבית ולקהלי יעד שונים".

החברה מוסיפה כי מטבע הדברים, מדובר באירוע משתנה אשר אינו בשליטת החברה וגורמים כגון המשך התפשטות נגיף הקורונה או עצירתו, החלטות של מדינות ורשויות רלבנטיות בארץ ובעולם להפסיק או לחדש טיסות ליעדים שונים, הגבלת כניסה של תיירים ממדינות מסוימות או שינויים בביקוש – עשויים או עלולים (לפי העניין) להשפיע על החברה בהתאם. "בשל קצב ההתפתחויות המהיר של החלטות משרד הבריאות וגורמי הממשלה בישראל ובאירופה, החברה תמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולעדכן את הערכותיה בהתאם", מסכמת פתאל אחזקות את הודעתה.

פתאל החזקות, שבשליטת דוד פתאל, המשמש כיו"ר, היא חברת המלונאות הגדולה בבורסה. לרשת כ-39,000 חדרים ב-204 בתי מלון, הנמצאים ב-18 מדינות. לאלה יתווספו 7,200 חדרים, ב-34 בתי מלון עד 2023..החברה הונפקה ב-2018, ומאז זינקה מנייתה בכ-68%. שווי הקבוצה עמד בתחילת חודש פברואר על 7.3 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.5 מיליארד שקל לאחר ההנפקה. עתה היא שבה וירדה לרמה שבה הונפקה.

Exit mobile version