Site icon IAS

פינוי יישובי גבול לבנון ישודרג: מלונות לקשישים ובעלי מוגבלויות

מראה כפרי דרוזי אופייני בגליל העליון. צילום שוש להב

דוברות משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות:

החלטת "מלון אורחים" שגובשה ע"י הממשלה ב 2012, ותוכנית "מרחק בטוח" שגובשה על גביה, קובעת שתושבי גבול הצפון (מרחק 0-5 מהגבול) יפונו לבתי ספר ומוסדות ציבור באזור המרכז, ולא לבתי מלון או אכסניות. מאז גובשה התוכנית לא נוצר צורך לבצעה, אך היא תורגלה באורח קבע כתוכנית עתידית למצבי מלחמה או חירום.

לאחר עבודת מטה שבוצעה השבוע במשרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות במסגרתה נותחו נתוני האוכלוסייה ביישובי גבול הצפון, אפשרויות הקליטה ועלויותיהן הצפויות, גובש  מתווה שיאפשר שיפור תנאים עבור האוכלוסייה המבוגרת ובעלי צרכים מיוחדים.
במהלך פגישות של השרה סטרוק בצפון עם ראשי רשויות, וסיור ביישובי קו הגבול, המתווה אושר ע"י שר האוצר, ותוקצב בכ – 210 מיליון ש"ח. מתווה הפינוי המשודרג קיבל גם את הסכמת שר הבטחון, שר הפנים, וראש רח"ל, ויאושר ע"י הממשלה כשיוגדר הצורך ע"י מערכת הבטחון.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק: "יישובי גבול לבנון עומדים בגבורה בפני איום בטחוני, כשברקע הזוועות הטראומטיות ביישובי הדרום. כשרת ההתיישבות אני מחויבת לעמוד לימינם ולסייע להם להתמודד עם המבחן הקשה הזה. המחשבה על קשישים ובעלי מוגבלויות שלאורך שנים מחזיקים עבור כולנו את גבול הצפון, ועכשיו פתרון-הדיור המוצע להם הוא כיתת בית ספר, לא נתנה לי מנוח. מודה לחברי השרים על ההתגייסות המהירה למתן פתרון".

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "אני מודה לשרה על הביקור במועצה האזורית מטה אשר וביישובי הגדר בעיצומה של המלחמה והמתיחות הביטחונית, וכמובן על ההישג שהביאה לתיקון הפקודה לפינוי הישובים, תוך התחשבות בקשישים ומוגבלים. במהלך הסיור פרשתי בפני השרה את היערכות המועצה האזורית מטה אשר מרגע פרוץ הלחימה בדרום הן בפתרונות לאוכלוסייה, והן  בהתארגנות כיתות הכוננות והשלמת פערי ציוד ביישובי מטה אשר. הסברתי לשרה מהם הפערים והחסרים להם אנו זקוקים כרגע כדי שנוכל להיות מוגנים. כולי תקווה שהפערים הדחופים יענו ויסגרו במהרה".

Exit mobile version