Site icon IAS

עיריית תל אביב קבעה תעריף מיוחד בארנונה לדירות נופש בעיר

מלונות תל אביב בטיילת. צילום Depositphotos

הנהלת עיריית תל-אביב-יפו אישרה אמש (א') את צו הארנונה לשנת 2019, במסגרתו יעודכנו תעריפי הארנונה כמחויב על פי חוק – עדכון של 0.32%, בהתאם לנוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים.

תעריף הארנונה הממוצע למגורים בתל אביב-יפו לשנת 2019 עומד על  52.20 שקל למ"ר לשנה והוא מהנמוכים מבין הערים הגדולות.

לפי הודעת העירייה, "בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת בעיר תל אביב-יפו תופעה של השכרות דירות מגורים לתקופות זמן קצרות. ההשכרה נעשית בעיקר באמצעות אתרי אינטרנט המתמחים בהשכרה זו, כדוגמת Airbnb. נוכח העלייה החדה במספר הדירות המושכרות באופן מסחרי לתקופות ארוכות והפגיעה הנגרמת עקב כך לאורח החיים של התושבים בפרט ולמחירי הדיור בשוק השכירות בכלל, נקבע תעריף אחיד של 120.89 למ"ר לשנה".

Airbnb – משכירי דירות לטווח קצר ישלמו ארנונה מוגדלת בת"א. צילום Depositphotos

תל אביב מהיקרות בערים מבחינת השכרות לדירות נופש

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "המדיניות החדשה אותה אנחנו מקדמים במסגרת צו הארנונה לשנת 2019 נועדה להסדיר את המספר ההולך וגדל של דירות שהופכות לעסק של דירות נופש במשרה מלאה, תופעה שבטווח הארוך מעלה את עלויות הדיור לצעירים בעיר וכן את העלות הכוללת של החיים בעיר, בעיקר לצעירים ולמשפחות".

צו הארנונה יובא לאישור מועצת העירייה בתאריך 18 לפברואר 2019.

במענה לבקשת תגובה, נמסר מהתאחדות המלונות כי "אנחנו לא נתייחס".

יצויין כי בשנים האחרונות עולה מספר כניסות התיירים על הגידול בלינות במלונות. בסיכום כל חודש ושנה מגיבה התאחדות המלונות באומרה ש"הפער בין שיעור הגידול בכניסות התיירים לישראל לבין שיעור הגידול בלינות התיירים במלונות מוסבר, בין היתר, בגידול באמצעי אכסון אחרים אליהם מגיעים התיירים כדוגמת השכרת דירות לטווח קצר", ודורשת השוואת תנאים בין ה"כלכלה השחורה", כפי שהיא נקראת בפי סקטורים שונים, לבין מי שמשלמים מיסים ושאר תשלומים כחוק.

לפי מדד בלומברג, תל אביב ניצבת במקום הרביעי מבחינת יוקר הלינה ביחידות Airbnb.

Exit mobile version