Site icon IAS

משרד התיירות יתן מענקים למלונות עממיים ביהודה ושומרון

ארמונות החשמונאים, סמוך ליריחו. נכסים תרבותיים ודתיים ופוטנציאל תיירותי. צילום ביה"ס שדה כפר עציון

משרד התיירות יעניק מענק מינהלי בשיעור של עד 20% לתכנית השקעות לתוספת חדרי אירוח ביהודה ושומרון. זאת כחלק ממדיניות המשרד לעידוד הקמה של מתקני לינה במחירים עממיים במתקני אירוח העומדים בתקנים הפיזיים של המשרד ועד 33% לבתי מלון עממיים מעל 24 חדרים.

כך התפרסם באתר האינטרנט של משרד התיירות, בחוזר של מנכ"ל המשרד אמיר הלוי.  לפי הפרסום, התנופה בתיירות לישראל וחציית רף התייר ה-4 מיליון, מגלמת הזדמנות לצמיחה כלכלית באזור יהודה ושומרון וזאת לאור הפוטנציאל התיירותי הגלום באזורים אלו.

הצעד הוא בהמשך למדיניות משרד התיירות לעידוד הקמה של מתקני לינה במחירים עממיים ובהמשך להחלטת ממשלה בדבר "עידוד תוספת של חדרי אירוח עממיים באמצעות מענק מנהלי", במטרה להוריד את יוקר המוצר התיירותי בישראל. החלטה זו התקבלה כבר ביוני 2017 ושר התיירות, יריב לוין, אמר אז בתגובה כי: “לאחר שנים של ניסיונות – לראשונה משרד התיירות יתמוך תקציבית בהקמת בתי מלון ומלוניות במוקדי תיירות מרכזיים ביהודה ושומרון. בשנים האחרונות אנחנו רואים גידול בפיתוח התיירות באזור זה, הוקמו אטרקציות ונוצר צורך לעודד גם הקמת מלונות”.

לפי חוזר המנכ"ל, "התיירות מהווה מנוע צמיחה כלכלי משמעותי במקומות בהם יש נכסים תיירותיים רבים המבוססים על התרבות, הדת וההיסטוריה של ארץ ישראל. בהמשך לפוטנציאל התיירותי של אזור יהודה ושומרון ומתוך מטרה להרחיב את הפיזור הגאוגרפי של התיירות הנכנסת ולמנף את הכלכלה המקומית – מסייע משרד התיירות בהקמת פתרונות אכסון מלונאיים".

מסע אופנועים בפסח בגוש עציון. צילום תיירות גוש עציון

 

תקציב של 10 מיליון שקלים

תקציב ועדת ההשקעות לחוזר עומד על כעשרה מיליון שקלים, בכפוף לקיומו של תקציב מתאים. המענקים ייתנו בהתאם לחוזר באמצעות ועדת השקעות בתיירות שתוקם לעניין זה.

מגיש בקשה להכרה בפרויקט שיגיש על פי חוזר זה, ככל שבקשתו תאושר, יהיה זכאי לקבלת "כתב זכאות" המזכה במענקים שיקבעו – ככל שיעמוד בתנאי הנוהל. כתב הזכאות יכלול, בין היתר, תנאי לפיו יחויב מקבלו להפעיל את בית המלון ברציפות למשך תקופה של לפחות 12 שנים מיום פתיחתו, בהתאם לרמה שאושרה במסגרת הבקשה וכמקובל בבתי מלון ברמה ובהיקף דומים. להבטחת קיומו של תנאי זה,:יעמיד המבקש ערבות הפעלה בגובה של 5% מסכום המענק המאושר ולא פחות מ-50 אלף שקל לתקופה של 12 שנה. עליו לחתום על התחייבות בלתי-חוזרת שלא לשנות את ייעוד הקרקע או את השימוש במבנה אלא רק כמתקן תיירותי, אשר יחייב את מגיש הבקשה ו/או את מי שיבוא בשמו או במקומו. מבקש שבקשתו אושרה, יידרש להציב שילוט אשר יציין כי הקמת/הרחבת המלון בוצעה בסיוע המשרד.

יוזכר כי באחרונה עלו חדרי האירוח ביהודה ושומרון לכותרות, כאשר חברת Airbnb החליטה להסיר מהאתר שלה חדרי אירוח בגדה המערבית. משרד התיירות התגייס אז כדי לשנות את ההחלטה וזו החליטה להחזיר את חדרי האירוח לאתר, אך הודיעה שתתרום את הכנסותיה מאירוחים אלה לצדקה.

ראשי המועצות: צעד לקראת החלת ריבונות מלאה בשטחי יהודה ושומרון 

בעקבות הפרסום על מענקים לבניית מלונות ביהודה ושומרון, בירך ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, באמרו: "אנו מברכים את שר התיירות ואת אנשי משרדו על המהלך האסטרטגי של העמקת השורשים שנותנת מענה לאתרי תיירות הלינה ביו"ש במטרה להרחיב ולחבר יותר תיירים לתיירות ולמורשת הן של גוש עציון והן של שאר המועצות ביו"ש. יישר כוח גדול לעמותת התיירות של גוש עציון ושאר עמותות התיירות של שאר המועצות שנלחמות יום יום למען הדבר הגדול הזה". עוד אמר: "זהו הדבר הנכון ברגע הנכון וזה עוד צעד בדרך להחלת הריבונות ביהודה ועוד הורדת חסם שפגע בזכויות ההתיישבות".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר בתגובה: ״אני מברך את השר לוין על היוזמה הברוכה אשר תעניק תנופה אדירה לתיירות בנימין וכל אתרי המורשת והתיירות ביו״ש. מדובר בתיקון עיוות אפליה היסטורית בשל חוק עידוד השקעות הון שפסח על תושבי יו״ש. אין ספק שהדבר מהווה צעד נוסף לקראת החלת ריבונות מלאה בשטחי יהודה ושומרון. בימים אלו אנו בוחנים תוכנית ליזמים אשר יוכלו לבנות בתי מלון ברמה הגבוהה ביותר לצד אתרי התיירות המובילים ביותר בחבל בנימין. אני בטוח כי ההחלטה תהווה תמריץ חשוב״.

Exit mobile version