Site icon IAS

מלונות בראון, בשותפות עם קבוצת אמן, זכו במכרז להקמת מלון בנתב"ג

נתב"ג. צילום עירית רוזנבלום

רשת מלונות בראון זכתה במכרז של רשות שדות התעופה (רש"ת)  בשיתוף עם קבוצת אמן ותקים בית  מלון  בנמל התעופה בן גוריון. המלון הוא בגישה ישירה לטרמינל 3, במרחק הליכה ברגל מהטרמינל ויאפשר שירות  לנוסעים, אנשי עסקים וצוותי האוויר של חברות התעופה.

על פי התוכנית,  המלון ייבנה בשיטת ה-DBOT בו היזמים יתכננו את המלון, יבנו אותו וגם יפעילו אותו לרבות שרותי צ'ק אין והעברת הנוסעים מהמלון לטרמינל. אחרי 25 שנה המלון יועבר לידי רשות שדות התעופה. היזמים יקבלו מרש"ת מענק להחזר בסך 40 מיליון שקלים ועתה ייכנסו הזוכים להליך בחירת אדריכל וקונספט עיצובי.

המלון ייבנה על שטח של 7.5 דונם בצמוד למבנה המערבי בטרמינל, וקרוב לתחנת הרכבת והוא צפוי לכלול כ-200 חדרי מלון מעוצבים, מרכז כנסים, חדר כושר ומתקני ספא, וכן מסעדה ובר קוקטיילים, בהתאם לקונספט הלייף סטייל של מלונות בראון. כאמור, ישקיעו היזמים  בתכנון  המלון, הקמתו והפעלתו  לתקופה של רבע מאה.

ברשות שדות התעופה מציינים שמלון בנמל התעופה בן גוריון הינו שירות משלים מבוקש מצד נוסעים, חברות תעופה ואנשי עסקים המגיעים לביקור קצר בישראל, כמו גם לנוסעים המעדיפים להתארח במלון בצמוד לשדה התעופה.

לדברי ליאון אביגד, מבעלי מלונות בראון, מדובר על עוד שלוש-ארבע שנים עד להקמת המלון, אולם "זה לא יהיה מלון שדה התעופה רגיל, אלא עם כל הווייב של בראון, עם בר וספא לייף סטיילי ורופטופ מהמם שיצפה על ההמראות והנחיתות".

"מהמטוס למלון"

יורם שפירא, סמנכ"ל למסחר ופיתוח עסקי ברש"ת ציין כי "בתי מלון בשדות תעופה רבים בעולם הינם שירות מקובל לנוסעים, אנשי עסקים, צוותי חברות תעופה וקבוצות תיירות. שירות זה הינו חלק ממערך השירותים הנוספים של נמלי תעופה בינלאומיים. בניית בית מלון בנתב"ג תצעיד את  נמל התעופה בן גוריון לשורה אחת עם שדות תעופה מובילים בעולם  בהם קיים בית  מלון  לשירות הנוסעים".

לדבריו, מיקום המלון מהווה "צומת" בין ערים מרכזיות במרכז, בקירבה לתל אביב. המלון במרחק הליכה מהטרמינל יאפשר צ'ק אין מהיר, "מהמטוס למלון", כולל העברת כבודה ישירות למלון. מנתב"ג קיימת תחבורה ציבורית נוחה הכוללת רכבות, מוניות ומוניות שירות ומאפשרת יעילות ונוחות לשוהים במלון בהגעה לכל נקודה בארץ תוך השכרת חדרים לפרקי זמן קצרים".

בן פסטרנק, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמן, מסר כי "הקבוצה משקיעה בנדל"ן מניב בכל רחבי העולם ואך טבעי הוא כי נרצה להעמיק את אחיזתנו בשוק המקומי. חיפשנו מותג מלונאי איכותי אך צעיר וקריאטיבי על מנת ליצור מלון עסקים ייחודי, וכך התחברנו לקבוצת מלונות בראון".

מלון דייב, מלון לואו-קוסט מרשת מלונות בראון. צילום יח"צ

ממלונות בראון נמסר כי "הזכייה במכרז היא הבעת אמון בחוסנה של החברה. בראון מפעילה את הספא בטרקלין 'המלך דוד' של אל-על ואנחנו נרגשים להעמיק את החיבור לעולם התעופה. כמו שאר מלונות הקולקציה, נתכנן מלון full-service עם אופי ברור ומלא אווירה, שיהווה עבור הטסים אלטרנטיבה אטרקטיבית למלונות ת"א".

בימים עמוסים עוברים בנתב"ג מעל 100,000 נוסעים ביותר מ 700 תנועות מטוסים יומיות ובימי שיא – מעל 115,000 נוסעים ביממה. תנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון  קפצה מאז חתימת הסכם "השמיים הפתוחים" ביותר מ-66%  והשנה ייכנס  נמל התעופה בן גוריון לקטגורית השדות הגדולים בעולם (עם מעל 25 מיליון נוסעים בשנה). ההסכם מאפשר להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל והופך את ישראל לחלק אינטגרלי ממדינות האיחוד האירופאי בכל הנוגע לתחום התעופה ופותח בפני ישראל כ-500 שדות תעופה ברחבי העולם  ללא כל הגבלה.

בקיץ 2019  נשברו כל שיאי תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג: מעל 5.5 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג בחודשים יולי אוגוסט בלבד. מעל 10 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג בטיסות בינלאומיות במהלך במהלך 4 חודשים בלבד עד אחרי חגי תשרי.

Exit mobile version