Site icon IAS

מוסיקה על שפת הכנרת – קונצרט: לילה על המים במגדלה

מתחם מלון מגדלה על שפת הכינרת. צילום מרכז תיירות מגדלה

'מוסיקה על ים כנרת', מותג הקונצרטים של מגדלה, מצליח לצבור תאוצה וקהל מקונצרט לקונצרט. חובבי הג'אנר מצאו בית למופעי תרבות אינטימיים וייחודיים במגדלה, לצד קסם המקום.

מאיה עמיר, מצו סופרן בינלאומית המתמחה בביצוע מודע היסטורית של מוסיקה מתקופת הבארוק והמנהלת האומנותית, יחד עם אנסמבל ברקודה – קולקטיב הבארוק הישראלי:  עמית טיפנברון, ויולה דה גמבה, איל לבר, גיטרה קלאסית וגיטרה בארוק, נדב עובדיה פסלתריון וכלי הקשה, יובילו למפגש מוסיקלי מיוחד בין מונטוורדי למרסדס סוסה בכנרת.

עמיר, זמרת מצו סופרן בינלאומית – מושא התשוקה שלה. ברסיטלים ברחבי העולם, מרבה לשלב מוסיקה מקורית בשפה העברית ומוסיקת עולם מגוונת. בשנת 2022 הוציאה מאיה אלבום מוזיקה ישראלית מקורית ומוזיקת עולם, ״לילה על המים״, שאמה, אביבה עמיר, כתבה והלחינה.

המפגש ביניהן משלב בין מוזיקה ישראלית מקורית, מוזיקת בארוק ושירי עם ספרדיים. אביבה, צאצאית למגורשי ספרד אשר נדדו לאלג׳יריה, מצרים ולבסוף השתקעו בצפת ובטבריה נחשפה בילדותה למוסיקה ערבית קלאסית דרך שירתה הנפלאה של אמה, כך נולדו ונטמעו בלחניה שילובים של אלמנטים ממוזיקה ערבית, מוזיקה ישראלית של חברה מתהווה ומגוונת, ומפיוטים ושירים בלאדינו. כך יצרה אביבה חיבורים מרתקים ומלאי רגישות בין טקסטים, מקצבים ולחנים. חיבורים אלה כבר היו טבעיים יותר אצל מאיה עמיר, המביאה למופע את יכולותיה הקוליות המגוונות, מעמיקה את השפעת מוסיקת הבארוק, ומחבקת בשיריה את נופי עיר הולדתה, טבריה ומסעותיה והופעותיה בארץ וברחבי אירופה.

"כל קונצרט מחזק אותנו ומעצים את העשייה התרבותית שלנו במגדלה, במיוחד בימים אלה, בהם כולנו זקוקים להפוגה מהמציאות האינטנסיבית והמורכבת. הקונצרטים על שפת הכנרת במרכז הרוחני, מרוממים את הנשמה, ומאפשרים לקהל הרב שמגיע פסק זמן אומנותי משובח שנבחר בקפידה. אנחנו כבר מזהים פנים בקהל של מבקרים חוזרים שיודעים להעריך את קלאסיקה חובקת עולם". ציין מרון אדוארד עיסא, מנכ"ל מלון מגדלה.

הקונצרט יתקיים ביום שישי, 28.6, בשעה  16:30, במרכז הרוחני במגדלה

מחיר כרטיס: 80 ₪ מחיר גמלאי: 60 ₪.  (בהצגת תעודה)

מחיר מיוחד למפונים ולאורחי המלון :50 ₪.

המחירים הנם להזמנה מוקדמת .

(רכישה ביום המופע תתאפשר בדסק הקבלה במלון בתוספת 10 ₪ על המחיר המוצג)

קיימת אפשרות להזמנת ארוחות ערב במלון בתיאום והזמנה מראש בלבד : 04-6209900
לתכנית הקונצרטים השנתית ולהזמנת כרטיסים:  מלון מגדלה  או בטלפון: 052-3784586

'מרכז 'מגדלה' בנוי כמכלול תרבותי, בשכבות ורבדים. שורשי המקום עולים מבטן האדמה, ההיסטוריה והמורשת של המקום, אליהם מתלווה עוצמת הטבע, נופי הכנרת והארבל מעל, לצד תרבות, רוח והממד המוסיקלי, שמוסיף נדבך ייחודי למקום.

Exit mobile version