Site icon IAS

לשכת מארגני התיירות: החלטת רשות המיסים אינה סבירה

יוסי פתאל, הפעילות הנמרצת הועילה. צילום עוזי בכר

מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל.צילום עוזי בכר

"החלטת רשות המיסים אינה סבירה ומתעלמת מהנזקים הצפויים לענף התיירות לישראל המהווה גורם מרכזי בייצוא השירותים, ואשר תורם רבות גם לחיזוק מעמדה ותדמיתה של ישראל בעולם ", כך טוען מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, שמוסיף כי ההחלטה לגבייה רטרואקטיבית הינה רובוטית ואינה עולה בקנה אחד עם השכל הישר, טובת הענף וכלכלת ישראל.

לדבריו, ביד אחת המדינה מקצה מאות מיליוני שקלים לעידודה של התיירות לישראל וביד האחרת מטילה מיסים רטרואקטיביים שמעקרים את תקציבי העידוד והסבסוד של הענף. "שכל ישר והיגיון כלכלי פשוט מראים שהעמידה הדווקנית של רשות המיסים תזיק לענף ולכלכלת המדינה וכך תהפוך הגבייה האמורה להפסד שיעלה בגובהו על המס שייגבה רטרואקטיבית.", אומר פתאל, "מדינת ישראל יקרה מאוד לתיירים מסיבות רבות ומגוונות. רשות המיסים בפועל החליטה לייקר את המחירים בישראל עוד יותר. אנו צופים שההחלטה תפגע גם במאמצי השיווק ויעילות ההשקעות הכספיות של משרד התיירות בשיווק ועידוד התיירות לישראל . על קברניטי המדינה והכנסת, למצוא פתרון לאלתר לטובת כלכלת המדינה אשר בשמה ועבורה פועלת רשות המיסים ".

פתאל כיוון את דבריו להצעת המתווה של יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שנדחתה ע"י רשות המיסים.

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכספים של הכנסת, בנוכחות נציגי גופים שונים ובהם התאחדות המלונות, הציע ח"כ גפני כי יימחקו כל חיובי הריבית וההצמדה בגביית ההיטל, יתרת הקרן תשולם במחציתה במזומן ומחציתה בפריסה של 36 תשלומים ללא ריבית והצמדה. לגבי העסקים הקטנים, ביקש מרשות המיסים להגיע לפריסה ארוכה יותר.

לאחר התייעצות, הוחלט ברשות המיסים לדחות את הצעת המתווה של ח"כ גפני.  מירי סביון, המשנה למנהל רשות המיסים, אמרה: "מעבר למסלול שהצענו בפריסה ל-36 תשלומים ומי שייכנס אליו יקבל את ההקלות, נבחן עוד אפשרות לתת הקלות נוספות בריבית. חשוב לציין שמי שנכנס למסלול ההקלות, יצטרך לשלם את הפרשי המס (הקרן וההצמדה) רטרואקטיבית והלאה."

בתגובה אמר ח"כ משה גפני שצר לו על התשובה שליית למתווה שלו וכי לו היה יודע שהתשובה תהיה שלילילת – לא היה מעלה אותה. "הצעתי הצעה לא פשוטה, אבל גם היא נתקלה בביקורת. אני מבקש מהיועצת המשפטית של הוועדה להכין הצעת חוק שתפתור בכלל את ההיטל, כנראה שאי אפשר ללכת להידברות עם רשות המיסים. נלך למאבק על חוק, נוכל לעמוד מול בעלי העסקים ונילחם בכל הכוח, ננסה לעשות זאת רטרואקטיבית. ניסינו ללכת על מתווה – אבל רשות המיסים לא מאפשרת זאת. נניח את הצעת החוק על שולחן הכנסת שחוזרת לעבוד כבר בשבוע הבא". עוד הוסיף גפני: "בפעם הבאה כשתסכמו עימי משהו ותגיעו אל הוועדה, גם אני אומר שלא הבנתי ואפר את הסיכום"

Exit mobile version