Site icon IAS

כנס IHIS הבינלאומי להשקעות במלונאות יתקיים בת"א בחודש הבא

אתר כנס ההשקעות במלונאות נובמבר 2018. לנצל את הגיאות בתיירות לישראל

כנס IHIS הבינלאומי להשקעות במלונאות יציב בחודש הבא הזדמנות ייחודית לבעלי נכסים להיחשף לחברות בינלאומיות בתחום. "בעלי זכויות בנכסים? מעוניינים להתקשר עם חברות בינלאומיות ומשקיעים להקמה וניהול בתי מלון? בואו להפוך את הנכס שלכם למלון!”, כך מכריז משרד התיירות ב"קול קורא" לבעלי זכויות בנכסי נדל"ן.

לפי הפרסום, "בין ה-19-20 בנובמבר יתקיים במלון הילטון בתל אביב ה-Israel Hotel Investment Summit – הכנס הבינלאומי להשקעות במלונאות בישראל. בכנס היוקרתי ישתתפו משקיעים, יזמים ונציגים בכירים של רשתות מלונאות בינלאומיות מהארץ ומהעולם. משרד התיירות מזמין בעלי זכויות בנכסים מלונאים או נכסים הניתנים להסבה למלונאות להגיש בקשה להצגת הנכסים במסגרת פעילות המשרד בכנס, ולקבל הזדמנות חד-פעמית לחשיפה בינלאומית". תאריך אחרון להגשה הוא ה-11 בנובמבר.

הנכסים בהם מדובר הם נכס מלונאי או מגרש עם ייעוד מלונאי, מבנה קיים המאפשר הסבה למלונאות ששטחו בין 2,000-20,000 מ"ר, ונכס המשמש כיום למשרדים (לפי היתר). את הבקשות יש לשלוח ללורין מוז'רי, ממונה קשרי משקיעים זרים במשרד התיירות:
lorinm@tourism.gov.il | 02-6664383.

"הזדמנות להכיר את תנאי השוק הייחודיים של ישראל"

הלובי במלון הילטון תל אביב, בו יתקיים הכנס. צילום יח"צ

כנס המשקיעים במלונאות (the Israel Hotel Investment Summit (IHIS -הוא חלק מפורום בינלאומי להשקעות במלונות International Hotel Investment Forum – IHIF שמתקיים מדי שנה בחו"ל. את כנס בישראל מובילים משרד התיירות בשיתוף עם Hospitality Questex, חברת מדיה והפקת כנסי מלונאות בינלאומיים מהגדולות בעולם.

לפי אתר הכנס, IHIS מספק למשקיעים זרים ולבעלי עניין מרכזיים בשוק מבט כולל על אווירת ההשקעות ועל הזדמנויות הפיתוח, ומציע אפשרות להכיר את תנאי השוק הייחודיים של ישראל להיחשף להזדמנויות. "IHIS מספק פורום לפגישות עם שותפים, לשתף רעיונות ולבנות שותפויות לפרויקטים תיירותיים, לפיתוח של מבנים לשימושים מעורבים ועסקאות בבתי מלון בישראל. בין אם אתה משקיע, מפתח, מפעיל או יועץ, IHIS הוא המקום המושלם עבורך להיפגש פנים אל פנים עם דמויות בכירות בתעשייה וליצור שותפויות חדשות שיכולות לשנות את העסק שלך", מסכם האתר.

בין המשתתפים הבולטים מ-12 מדינות – ניל ג'קובס, מנכ"ל הרשת הבינלאומית  Six Senses ונאבניט באלי, יו"ר רשת ההוסטלים הגרמנית MEININGER Hotels. כמו כן אישרו הגעתם נציגים בכירים מרשתות בינלאומיות מאריוט, הילטון, אקור, ווינדהאם, רדיסון, ועוד. בכנס ישתתפו גם בכירי תעשיית המלונאות הישראלית.

אחת הספונסרים של הכנס היא HVS – חברה בינלאומית המפרסמת דו"חות המסקרים את התיירות בשווקים הגדולים בעולם. החברה מפרסמת מדי שנה דו"ח הסוקר גם את שוק המלונות בישראל, דוח המהווה, בין השאר, כלי שימושי למשקיעים זרים המעוניינים להיכנס לתחום המלונות בארץ.

לפי דוח החברה ונתוני משרד התיירות, ב־2017 הגיעו לישראל כ־3.6 מיליון מבקרים, מה שמהווה גידול מתמשך במספרם. אך מחירי החדרים, הגבוהים מאוד בהשוואה עולמית, מצביעים על מחסור בהם.

הדוח כולל סקירה כללית על שוק המלונות בישראל, המקיף את הביצועים של מלונות מובילים בתל אביב, ירושלים, אילת, חיפה וים המלח יחד עם ניתוח שוק התיירות, מגמות בענפי המלונות והשקעות בתי מלון. הוא  מצייר עתיד חיובי למגזר המלונאות, כאשר ישראל הופכת ליעד נגיש ופופולארי יותר.

מלון לאונרדו ירושלים של רשת פתאל. עלייה של 30% בלינות בירושלים ב-2017. צילום יח"צ

ירושלים, למשל, רשמה בשנה האחרונה עלייה של יותר מ-30% לינות בינלאומיות, בעוד חיפה חוותה עלייה מרשימה של כ-28%. לינות התיירים באזור ים המלח עלו ב-22%, ואילו בעיר אילת נרשמה עלייה של 16%.

כתוצאה מכך, עלה מחיר ממוצע ללילה במלון בישראל ל-209 דולר ב-2017, מ-203 דולר בשנה הקודמת, בעוד שהרווח לחדר פנוי עלה ב-11% מרשימים ל-151 דולר.

עוד לפי הדוח, בשנת 2000 היו בישראל כ-47,000 חדרי מלון עבור 2 מיליון מבקרים. ב-2017, מספר חדרי המלון גדל רק ב-55,000 בעוד מספר המבקרים קפץ, כאמור, ל-3.6 מיליון. "עם צפי לעלייה במספר התיירים, עכשיו הוא הזמן להשקיע בתעשיית המלונאות בישראל". הוא קובע. "בשנה שעברה עבר לראשונה מספר המבקרים בישראל את השלושה מיליון", אומר יו"ר HVS אירופה, ראסל קט (Russell Kett), אחד משני מחברי הדו"ח, "מובילי הצמיחה הזו היו שילוב של יציבות גיאופוליטית משופרת בישראל, שיווק מוצלח, חגיגות סביב 50 שנה לאיחוד ירושלים וגידול במספר קווי הטיסה וחברות התעופה לישראל", אמר.

ראסל קט, יו"ר HVS אירופה. צילום עירית רוזבלום

קט, שמכיר את ישראל מקרוב מביקורים תכופים בארץ והשתתפות בכינוסים תיירותיים, מוסיף כי נושא ההשקעות בישראל מעולם לא היה חזק יותר, לצד הצורך למשוך לענף המלונאות השקעות בינלאומיות ולעודד את נוכחותם של מותגי מלונות גלובליים. "אני מקווה כי הכנס הראשון אי פעם המתמקד בנושאים אלה, ימשוך מספר משקיעים חדשים ומותגים למדינה. משרד התיירות גם הוא נותן את תמיכתו, כמצופה", מוסיף קט.

בתשובה לשאלה האם אין סכנה שלעימות המתמשך בגבול עם עזה תהיה השפעה על המשקיעים, הוא עונה במייל כי "תבואי לכנס ותוכלי לשפוט בעצמך אם יש לכך השפעה על המשקיעים!".

לפי הדוח, בשנת 2017 אישר משרד התיירות מענקים בשווי של כ־50 מיליון דולר ל־35 מיזמי מלונאות בארץ. כמו כן אושרו 2,570 חדרי לינה – עלייה של 33% בהשוואה לאשתקד, "מה שמחזק את הביטחון של משקיעים שהתעניינותם בשוק התיירות הישראלי רק הולך וגובר", נכתב בדו"ח על כדאיות ההשקעה במלונות בישראל.

 שר התיירות יריב לוין אמר כי "הגידול בביקוש מייצר אתגרים חדשים ודורש מאתנו לפעול להגדלת ההיצע. אני מברך על קיום כנס בינלאומי מהחשובים בעולם בתחום זה בישראל, שיתרום להמשך תנופה בפיתוח בתי המלון והגדלת התחרות בענף".

בכנס יוצגו המהלכים והרפורמות שהוביל המשרד במהלך שלוש השנים האחרונות להגברת האטרקטיביות של השקעה במלונאות בישראל, ובין היתר חוק המלונאות (תוספת ייעוד מגורים, הפיכת המלונות לתשתית לאומית, קיצור הליכי תכנון); הרחבת מפת אזורי עדיפות הזכאים למענקים ממשלתיים; הגדלת מענקים להקמת מלונות עממיים; מענקים להסבות מבני משרדים בת"א למלונות והפחתת רגולציה בהקמה ובהפעלת בתי מלון.

הכנס, שיתקיים באנגלית, כולל פאנלים ותוכן שיועבר על ידי מומחים בינלאומיים להשקעות במלונאות. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ילווה את אורחי הכנס בסיור בבתי מלון בירושלים ובתל אביב, ובין היתר באוריינט ובסטאי ויציג את ההטבות ואת האתגרים שבהקמה ובהסבה של מלונות בארץ.

אתר הכנס

הרשמה לכנס

מכרזים חדשים של משרד התיירות

בתוך כך פרסם משרד התיירות בשבועות האחרונים שני מכרזים להקמת מלונות. האחד בעיר בת ים, שם מוצעים שני מגרשים – האחד על כ-6.5 דונם והשני על כ-5.4 דונם. המועד האחרון להגשת בקשות הוא יום שלישי ה-30 באוקטובר.

המכרז השני מתייחס להקמת בתי מלון ב"קסם המדבר" בפארק ספיר, המועצה האזורית ערבה תיכונה. כאן מדובר על התמודדות על שלושה מגרשים להקמת בתי מלון בפארק ספיר: האחד על כ-45 דונם לכ-60 יחידות אכסון, השני על כ-23.8 דונם עם כ-120 יחידות אכסון והשלישי על כ-12.8 דונם עם כ-60 יחידות אכסון.

מועד אחרון להגשה הוא ה-13 בדצמבר. יצויין כי במודעה מופיעה בהבלטה הפיסקה: "הורדנו את מחירי המינימום על הקרקע".

Exit mobile version