Site icon IAS

כל לקוח ב-Airbnb יעבור בדיקה של סיכונים טרם אישור הזמנתו

Airbnb. נוקטת בצעדים קיצוניים כדי למנוע מאורחים לא רצויים לשכור נכסים. צילום Depositphotos

חברת השכרת הנכסים לטווח קצר באינטרנט Airbnb, פיתחה טכנולוגיה חדשה שתסרוק את האינטרנט – כולל חשבונות מדיה חברתית – כדי לחשב את הסיכון להתפרעות של אורח בביתו של מארח. פרטים נודעו על תוכנת מנתח התכונות של החברה שתשתמש בבינה מלאכותית כדי לסמן אנשים שעלולים להיות קשורים לסמים או אלכוהול, המסתובבים באתרי שנאה באינטרנט או בעלי קשר לזנות. כך דיווח העיתון האנגלי הדיילי מייל.

החברה עושה זאת על ידי סריקת מילות מפתח, תמונות וקטעי וידיאו ברחבי האינטרנט המקושרים ללקוחות פוטנציאליים, כדי להעריך את אמינותם. התוכנה גם תעריך את תכונות ההתנהגות והאישיות שלהם, כולל "מצפוניות ופתיחות" לצד בדיקות האשראי והזהות הרגילות שלה.

שכונת צ'לסי בלונדון. אחוזה הושחתה על ידי מאות מבלים. צילום Depositphotos

החדשות על התוכנה מגיעות לאחר שנחשף כי בעל נכסים תובע את Airbnb בסכום של 723,000 ליש"ט לאחר שאחוזתו בצ'לסי נהרסה על ידי 500 אורחים שבילו בה, בשעה שההזמנה היתה למשפחה בת ארבע נפשות… בעל הבית בשם מייקל הרולד, בילה חודשיים וחצי בתיקון בית היוקרה שלו במערב לונדון שסבל נזק בשווי כמעט 445,000 ליש"ט.

תנסה לחזות איך הלקוח יתנהג בחיים האמיתיים

Airbnb עושה כעת ניסיונות לעצור אירועים כאלה בעתיד, והגישה למשרד הפטנטים האירופי רישום לפטנט על הטכנולוגיה החדשה שלה. כך לפי העיתון Evening Standard.

בין יכולות התוכנה ניתן למנות את היכולת לסרוק סיפורי חדשות על אדם מסוים, כגון מאמר שקשור לפשע, ואז להעריך את משקל העבירות. מאפיינים שליליים שהתוכנה תסתכל עליהם כוללים "נוירוטיות ומעורבות בפשעים" ו"נרקיסיזם, מקיאווליזם או פסיכופתיה" מכיוון שהם "נתפסים כבלתי אמינים", אומרים בחברה. לאחר מכן תשתמש החברה בנתונים אלה כדי לחזות כיצד יתנהג הלקוח בחיים האמיתיים, הלא מקוונים, וייעשו הצלבות עם מידע הכולל "קשרים חברתיים", תעסוקה והיסטוריה של חינוך.

לאחר שתשקלל את כל המידע שאספה, מקווה החברה כי תוכל טוב יותר לחשב את התאימות של המארח והאורח. נכון לעכשיו, מציינת Airbnb בפני הגולשים באתר, כי כל הזמנה עוברת מדד של סיכונים לפני שהיא מאושרת. "אנו משתמשים בניתוחים חזויים ולמידת מכונות כדי להעריך באופן מיידי מאות אותות שעוזרים לנו לסמן ולחקור פעילות חשודה לפני שהיא מתרחשת", נכתב.

חדשות על הטכנולוגיה החדשה יצאו בעקבות הידיעות שחברת הסטארט-אפ Trooly לבדיקת רקע נרכשה על ידי Airbnb. צעדים אחרים שהחברה נוקטת כיום כוללים רשימת מעקב ובדיקות רקע.

Exit mobile version