Site icon IAS

ישרוטל ספגה תביעה: מאות אלפי שקלים עלו בעשן

בג"ץ ממליץ לאל על למשוך את עתירתה בעניין הטיסות להודו. צילום Depositphoto

בג"ץ ממליץ לאל על למשוך את עתירתה בעניין הטיסות להודו. צילום Depositphoto

רשת המלונות ישרוטל הגיעה להסכם פשרה בתובענה ייצוגית נגדה, שלפיה לא מנעה עישון בבריכות ובסביבתן במלונותיה. להסכם הפשרה, שבו ישרוטל חולקת על הטענות נגדה, ניתן תוקף של פסק דין ב-25 במרץ 2018.

תמצית עניינה של התביעה הייצוגית, אותה הגישה הדס פינקלשטיין, היא בטענות לפיהן הנתבעת ישרוטל הפרה את הוראות סעיף 2א' ו-(ב') לחוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון תשמ"ג-1983, בכך שלא עשתה כל שניתן למניעת העישון בחלק מבריכות בתי המלון שלה ובאזורים ליד הבריכות, ובין היתר באי פנייה לאדם המעשן כנדרש בסעיף זה בחוק, בדרישה להפסקת העישון וכן באי הודעה למפקח הרשות המקומית אודות עישון במקום אסור.

כמו כן, לטענת התובעת, הופרה על ידי ישרוטל גם החובה החקוקה שבסעיף 2ב' לחוק, שכן היא הציבה מאפרות במקומות אסורים לעישון באזורי הבריכות האמורות.

ישרוטל כנתבעת, חולקת על טענות התובעת ולעמדתה, בין היתר, נקטה בפעולות אפקטיביות למניעת עישון באזור בריכות בתי המלון, הדריכה את עובדיה לצורך כך, פעלה בהתאם לנהלי עבודה ברורים ופעולותיה למניעת עישון בבריכות ובאזורים לידן עמדו בדרישות החוק למניעת עישון.

הקבוצה המוגדרת בהסכם הפשרה, כוללת את כל מי שנחשף לעשן ממוצרי טבק בבריכות בתי המלון החל מיום 11.7.2012 ועד למועד הקובע כהגדרתו בהסכם הפשרה.

משפחה בחופשה. צילום Depositphotos

עיקרי הסכם הפשרה קובעים כי ישרוטל:

תתרום תרומה לאגודה למלחמה בסרטן – כפיצוי מוסכם לטובתה של הקבוצה, תתרום הנתבעת לאגודה למלחמה בסרטן זכות אירוח, בחלק ממלונות רשת ישרוטל שהוגדרו בהסכם הפשרה, בשווי של 375 אלפי שקלים, בהתאם למנגנון ייעודי שנקבע בהסכם הפשרה.
עדכון וריענון נהלים – במסגרת הסכם הפשרה, התחייבה ישרוטל לעדכן את נהליה לעניין מניעת עישון בבריכות מלונותיה ובשטחים לידם, נוספו לנהלים אלו הוראות והבהרות לעניין מניעת עישון בבריכות בתי המלון והשטח שלידו וכן מונה לצורך זה אחראי מניעת עישון בכל מלון.
מעשה בית דין – ההחלטה לאשר את הסכם הפשרה בתביעה ולתת לו תוקף פסק דין מהווה מעשה בית דין ביחס לחברי הקבוצה ועילות התביעה.
גמול ושכר טרחה – ישרוטל הנתבעת תישא בתשלום גמול לתובעת בסך כולל של 10,000 שקלים ובשכר טרחה לבא כוחה בסך של 93,750 שקלים בתוספת מע"מ, אשר ישולם בשני חלקים בהתאם להוראות פסק הדין.

כל האמור למעלה הוא תמצית בלבד של הסכם הפשרה. הנוסח המלא נמצא בפסק הדין שאישורו הוא המחייב. בא כוח התובעת והקבוצה הוא עו"ד אמיר ישראלי ובא כוחה של ישרוטל, הוא עו"ד יובל גרייבסקי.

Exit mobile version