Site icon IAS

ישרוטל: מרשת אילתית לרשת עם 1,500 חדרי מלון בתל אביב

הדמיה של מלון דיזנגוף 99 בתל אביב. ישלב בין החדש והישן בעיר. צילום יח"צ

"אנחנו נהיה עם 1,500 חדרים בתל אביב. אנחנו מאמינים בה: היא עיר של עסקים ותיירות בעוצמה חזקה ומותג בינלאומי. היא נבחרה בין 25 היעדים לבקר בהם השנה על ידי טריפאדווייזר ואנחנו נהיה שחקן דומיננטי בה". כך אמר היום (א') ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, במפגש עיתונאים לסיכום שנת 2018 ופתיחת שנת 2019.

לצד פירוט המלונות החדשים של הרשת בעיר העברית הראשונה, ציין רביב שבניגוד לפריפריה, שבה כל מלונות הרשת כשרים, המלונות החדשים בתל אביב לא יהיו כשרים כי "בפריפריה, כדי לקבל קבוצות צריך תעודת כשרות. תל אביב היא סיפור אחר ", אמר.

בתל אביב החלה ישרוטל לתכנן ולהקים כמה מלונות ובהם מלון במבנה השק"ם ביפו, מלון צפון הירקון במקום שבו פעלה מסעדת תל אביב הקטנה ומלון בוטיק בן 88 חדרים ברחוב אחד העם פינת נחלת נחלת בנימין. רביב: "בעבר העדיפו משקיעים בנייני מגורים ומשרדים על פני מלונאות, עכשיו יש שינוי מגמה. בנחלת בנימין העדיפו מלון על מגורים ואנחנו, שרוב המלונות שלנו ליד הים, התחלנו להיכנס לשכונות המגורים של תל אביב." לדבריו, המלון צפוי להיפתח בעוד כשנתיים.

מנכ"ל רשת ישרוטל, ליאור רביב. ממשיכה להתרחב. צילום עירית רוזנבלום

מלון נוסף של ישרוטל הולך ומתרומם במגדלי ליאון בטיילת תל אביב, מלון שיצורף לרשימת מלונות היוקרה של הרשת, ה"אקזקיוטיב קולקשן", מלון 5 כוכבים בן 250 חדרים עם לאונג' וסוויטות סמוך למלון הפאר העכשיווי של הרשת – ישרוטל רויאל ביץ'. לשני המלונות, שימנו יחד 500 חדרים, יהיה אולם כנסים משותף עם כ-1,000 מקומות, שיוכל להתחרות באולם הכנסים והאירועים של הילטון.

בשנה שעברה גם החלה הרשת בבניית מלון דיזנגוף 99, מלון עירוני חדשני ברחוב דיזנגוף 99 בבעלות משותפת עם חברת 'בנייני העיר הלבנה', בהשקעה כוללת של כ-150 מיליון שקלים, על פני שטח של 1.2 דונם. עיצוב המלון, הכולל 130 חדרי אירוח וסוויטות, ישלב בין החדש והישן בעיר תל אביב, ויעניק ביטוי למשמעות ההיסטורית של הבניין בתרבות הקולנוע הישראלית (הסרט "דיזנגוף 99" אשר צולם באתר זה). את הפרויקט יוביל האדריכל גיורא בר אוריין, שיקפיד על שימור המבנה. תהליך בניית המלון צפוי להסתיים בעוד כשלוש שנים.

עליה של 9% בהכנסות

מסיכום הדוחות הכספיים לשנת 2018 עולה כי מחזור ההכנסות של הרשת הסתכם בכ- 1.44 מיליארד שקלים, לעומת כ-1.32 מיליארד שקלים בשנת 2017, עליה של 9%. הרווח התפעולי של שנת 2018 צמח ל- 357 מיליון שקל, לעומת 317 מיליון אשתקד, גידול של 12%, והרווח הנקי קפץ ב- 2% מ-134 מיליון שקלים ב-2017, ל-164 מיליון שקלים ב-2018. גם מניית החברה מציגה עליה משמעותית, והיא נסחרת בבורסה במחיר של 55 שקלים, זינוק של כ-50% מסוף שנת 2017. עם זאת רק 10% מהחברה נסחרים בבורסה. "אנחנו רוצים להיות בקדמת העיצוב והטכנולוגיה", ציין רביב ולדבריו, לאור העובדה שהרשת מתכננת השקעה של 210 מיליון שקלים לשימור, חידוש ושיפוץ המלונות הקיימים שלה, אין חברה בישראל שמשקיעה סכומים כאלה במלונות, "ועדיין הם במצב שאין דומה לו".

הספא במלון קדמא בשדה בוקר. קדמא יהווה פנינה תיירותית עבור אוהבי המדבר. צילום יח"צ

מלונות ייחודיים נוספים של הרשת שייפתחו בשלוש השנים הקרובות הם:

מלון קדמא – המלון הראשון בניהולה של רשת ישרוטל בשדה בוקר, אשר יוקם בסמוך לצריף בן גוריון, על דרך הבשמים. המלון, הצפוי להיפתח כבר בתחילת השנה הבאה, יוקם במבנה חאן נבטי, במרכזו 'נווה מדבר' עם בריכה חיצונית מוקפת צמחייה. למלון קדמא 163 חדרים וסוויטות ברמת 4 כוכבים. עיצוב המלון יתכתב עם הסביבה הטבעית המדברית, ויציג צבעי אדמה, עץ ואבן הן בחדרים והן בשטחים הציבוריים הנרחבים, בהם גם נישות ישיבה בנויות להירגעות. עוד במלון: מתחם ספא, חמאם טורקי רחב ידיים, ומרכז כנסים ואירועים. מלון קדמא יהווה פנינה תיירותית עבור אוהבי המדבר, חובבי הטיולים והאטרקציות המדבריות, משפחות ונופשים המבקשים חופשה מדברית אותנטית לצד אירוח איכותי ומוקפד, המזוהה עם רשת ישרוטל.

מלון נוסף, מלון עין בוקק-ים מלח, הוא מלון סוויטות היוקרה הראשון של ישרוטל בים המלח, בהשקעה נטו של 45 מיליון שקלים, מצטרף לקבוצת מלונות היוקרה של הרשת – הכוללת את מלונות רויאל ביץ' אילת ותל אביב, בראשית , כרמים, אוריינט ירושלים, מצפה הימים ואחוזת יערות הכרמל. שטח המלון, הכולל רצועת חוף צמודה, יכלול 43 סוויטות יוקרתיות וסוויטה נשיאותית עם בריכה פרטית שגודלה מעל 100 מ"ר. המלון ייבנה כך שישתלב בנוף הערבה וים המלח, וישמור על בנייה נמוכה של שתי קומות. הסוויטות יקיפו בריכה חיצונית גדולה, כאשר לקומות התחתונות תהיה גישה ישירה אליה, ומרפסות החדרים העליונים יפנו אליה ואל נוף ים המלח מצד אחד, ונוף הרי אדום מהצד השני. בתוך המלון ייבנו מסעדה חלבית, ספא יוקרתי, חדר כושר וטרקלין. תהליך בניית המלון צפוי להסתיים בעוד כ 3 שנים.

מלון אוריינט, המלון המצליח של רשת ישרוטל בירושלים. צילום יח"צ

19 מלונות בפריסה ארצית

רשת ישרוטל הוקמה בשנת 1984 על ידי היזם הבריטי דיויד לואיס עם מלון ישרוטל המלך שלמה באילת, אשר כלל 415 חדרים ו-400 עובדים. כיום, כוללת הרשת 19 בתי מלון בפריסה ארצית בהיקף של 4,222 חדרים ולמעלה מ-5,400 עובדים ועד 2025 היא צפויה להגיע ל-30 מלונות.

עלות העסקת העובדים ברשת עומדת כיום על 637 מיליון שקלים, המהווים כ-44% מהוצאות הרשת, יותר ממחצית מהם מהפריפריה. עם זאת, לדברי רביב, הם עדיין נאבקים במחסור בכוח אדם, מעסיקים באילת עובדים מירדן, מחכים לעובדים הפיליפיניים המובטחים ומעסיקים גם כמה עשרות עובדים פלסטיניים, שעובדים במשך היום וחוזרים בערב לללון בבתיהם.

לפי נתוני החברה, כבר ברבעון הראשון של 2019 שיפצה הרשת את החדרים במלון ישרוטל ים סוף, ישרוטל ים המלח וישרוטל ריביירה קלאב. החדרים, השטחים הציבוריים ואזור הבריכה במלון ישרוטל המלך שלמה שופצו גם הם, ובנוסף נבנתה מגלשת מים גדולה. במלון ישרוטל ספורט קלאב שופצו הלובי, חדר הכושר והמסעדה היוונית בקומת הבריכה. בנוסף, נבנה אולם אירועים של עד 450 משתתפים, הוקם מבנה אירועים במדשאות – לכינוסים, אירועים ומופעים של עד 1,100 איש ונבנתה במת ענק במדשאות המלון, אשר תאפשר קיום הופעות ואירועים של עד 3,500 איש.

עם מלונות הרשת נמנים כיום באילת; רויאל ביץ' אילת, ישרוטל המלך שלמה, ישרוטל רויאל גארדן, ישרוטל אגמים, ישרוטל ים סוף, ישרוטל ספורט קלאב, ישרוטל לגונה וישרוטל ריביירה קלאב. במצפה רמון; בראשית וישרוטל פונדק רמון. בים המלח; ישרוטל ים המלח וישרוטל גנים. בירושלים והסביבה; כרמים ואוריינט. בתל אביב והסביבה; רויאל ביץ' תל אביב, ישרוטל טאוור תל אביב וישרוטל פאבליקה בהרצליה. בצפון; אחוזת הבריאות והספא יערות הכרמל ומצפה הימים. לדברי רביב, דיויד לואיס המנוח בוודאי היה גאה על הדרך שעשתה הרשת.

הבריכה המקורה במלון מצפה הימים המשופץ. צילום יח"צ

מומחים במלונות ייחודיים באזורים מרוחקים

על ייחודה של הרשת אמר רביב: "המומחיות שלנו היא בהקמת מלונות במקומות מרוחקים כמו יערות הכרמל, כרמים ומצפה הימים – אזורים שאינם בלב הביקוש. קנינו את מלון מצפה הימים, סגרנו אותו לשנה וחצי ופשוט בנינו אותו מחדש. לצד השקעה של 100 מיליון שקל ברכישה, אנחנו משקיעים גם 60 מיליון שקל בשיפוץ כי אנחנו לא יודעים אחרת. נפתח אותו בספטמבר (במקום באפריל) כי אנחנו עושים דברים עד הסוף."  למלון ייתוספו 15 חדרים וסוויטה מפוארת ובניגוד לעבר הוא יהפוך למלון כשר – אך מחוצה לו תפעל מסעדה לא כשרה, כמו במודל של מלון רויאל ביץ' בטיילת באילת.

לצד מלונות היוקרה, בוחנת הרשת גם אפשרות להיכנס לתחום המלונאות העממית, "אכסניה סטייל ישרוטל", כהגדרת רביב, "לעשות משהו אחר, פלטפורמה חברתית אולי". עוד אמר כי בשנים הקרובות תגיע התרחבות הרשת לכלל מיצוי בארץ והחלטת הבעלים היא להתרחב לחו"ל. "יש הגיון מבחינה כלכלית של החברה לצאת לחו"ל", ציין רביב.

מלון רויאל ביץ' באילת. אילת היא עדיין מרכז הכובד של החברה. צילום יח"צ

אילת עדיין מרכז הכובד של החברה

למרות ההחלטה של החברה – שתחילתה כחברה אילתית – להתרחב ברחבי הארץ כדי "לא לשים את כל הביצים בסל אחד", עדיין בסיסה של החברה הוא באילת, עם שמונה בתי מלון, המכניסים לקופתה יותר מ-50% מהרווח. "אנחנו מתכננים עוד מלון באילת, שבקרוב נוכל להודיע על כך, מלון מאד מיוחד, בקונצפט פורץ דרך בריבוע", אמר.

ואם עוסקים באילת, נשאל רביב לדעתו על סגירת שדה דב: "זה טירוף לסגור שדה התעופה פנים ארצי. נתב"ג לא יכול להכיל את אילת, בקיץ הכל קורס", אמר רביב בלהט, "זה כמו רכבת שדוהרת לתהום. מי שצריך להחליט הוא ראש הממשלה ושר הבטחון בנימין נתניהו. לא יקרה שם כלום אחרי פינוי שדה התעופה הצבאי. אין תב"ע ואין תכנון. למעלה מעשר שנים יהיה שם שדה חרוש. זה לחסל את התעופה האזרחית בישראל. זו טעות אסטרטגית".

עם זאת, באשר לשדה התעופה החדש רמון-אילת, סבור רביב שלמרות שכיום רוב התיירות לאילת היא תיירות פנים, "רמון טוב לאילת ולמדינת ישראל. זה מייצר תנועה של תיירות נכנסת שתשים את אילת על מסכי הטיסות בכל נמלי התעופה בעולם".

Exit mobile version