Site icon IAS

חיים חדשים לים המוות: פורסם מכרז של 4 מגרשים למלונאות בים המלח

מלונות ים המלח- אחרי עשרות שנים ייבנו 2 חדשים. צילום Depositphotos

מלונות ים המלח הקיימים. אליהם צפויים להצטרף מלונות נוספים צילום Depositphotos

מכרז לשיווק והקמה של כאלף חדרי מלון בים המלח פורסם הבוקר (ג') על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והחברה להגנות ים המלח (חל"י). לפי התוכנית, במתחם חדש באזור עין בוקק וחמי זוהר, יוקמו 4 מלונות ובהם כ-910 חדרים, אחד מהם עם כ-300 חדרי מלון וכ-28.7 דונם לספא מים באזור חמי זוהר.

המתחמים מוצעים ליזמים שמתחייבים לחוזה פיתוח של 6 שנים, בעקבותיו ייחתם חוזה חכירה ל-49 שנים עם אופציה ל-49 שנים נוספות. מועד אחרון להגשת הבקשה למשרד התיירות – ה-27 ביוני.

במכרז נוסף ישווקו מרכז מסחרי חדש ומרכז כנסים רב תכליתי שישמש גם למופעי בידור.

בחודש יולי 2018 זכתה חברת אלעד מלונות של יצחק תשובה במכרז להקמת שני מלונות באזור עם כ-400 חדרים. הוקמו טיילת חדשה ומודרנית לאורך 4 ק”מ ובמקביל הושק לאחרונה קניון DEAD SEA MALL המשתרע על שטח מסחר של 12,000 מ"ר והוקם ע"י חברת ברקליס.

מלון הספא המיועד בנווה בחמי זוהר. הדמיה באדיבות משה ספדיה אדריכלים בעמ

ירידת מפלס ים המלח פגעה באגן הצפוני ובשמורות הטבע

למהלך קדמה החלטת ממשלה שהוביל משרד התיירות בשנת 2012 בראשות שר התיירות אז, סטס מיסז'ניקוב, ובו הוקצו 833 מיליון שקל לשיקום ים המלח מנזקי כריית המלח. משרד התיירות נותן מענקים ליזמים המעוניינים להקים או להרחיב בתי מלון באזור. זאת, בעקבות החלטת הממשלה להקצות משאבים לפיתוח תשתית תיירותית וסביבתית של הים, ובמסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

שיווק המגרשים התאפשר לאחר שנים רבות בהן לא הוקמו בתי מלון חדשים באזור ים המלח ובזכות ההסכם ארוך הטווח של המדינה עם מפעלי ים המלח, אשר מעניק וודאות למשקיעים ויזמים. התכנית כוללת את פיתוח אזורי התיירות חמי זוהר ועין בוקק והאזור שביניהם, וכן שיקום וטיפול באזורים ובתשתיות קיימות שנפגעו או מצויים בסיכון. כמו כן, יתבצע טיפול בנזקים הסביבתיים באגן ים המלח באמצעות שיקום האגן הצפוני ופיתוח שמורות טבע שניזוקו כתוצאה מירידת מפלס ים המלח.

משרד התיירות פועל  להגדיל את היקף התיירות באזור ים המלח, שנהנה מהתפוסה הגבוהה ביותר במלונות בישראל בממוצע שנתי. עבודות התשתית והפיתוח נעשו באזור בהשקעה של כחצי מיליארד שקל אותם ביצעה חל"י, שהיא הזרוע הביצועית של משרד התיירות.

ים המלח הוא מקור משיכה לתיירים לנופש ולתיירות בריאות. צילום Depositphotos

יריב לוין, שר התיירות״אנו ממשיכים במהפכת התיירות בים המלח ובמינופו כיעד תיירות אטרקטיבי וחדיש. לאור הגידול המשמעותי במספר התיירים המגיעים לישראל, אני מברך על תחילת תהליך בניית מאות חדרים חדשים בים המלח לראשונה מזה שנים. יחד עם הטיילת שכבר הושקה והקניון שנחנך ממש לאחרונה, אנו עתידים לראות שטחי מסחר ובילוי, ובעיקר תנופה במספר חדרי המלון שיתרמו לתעסוקה ולכלכלה באזור".

עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "הרשות רואה בקרקעות המדינה משאב יקר ערך שניתן לחולל באמצעותו גם פיתוח כלכלי משמעותי. לאחר שנים רבות בהן לא נוספו חדרי מלון לים המלח, אנו משווקים ביחד עם משרד התיירות קרקעות בהיקף שיזניק קדימה את היצע התיירות ויסייע לפיתוח האזור".

ניר קדמי, משנה למנכ"ל חל"י: "לאחר השיווק המוצלח של שני המגרשים הראשונים במתחם, אנו עדים להתעניינות רבה באזור מצד משקיעים ויחד עם רמ"י אנו משווקים מגרשים חדשים שיספקו חוויה ייחודית לקהל המבקרים העתיד להגיע למקום," אומר קדמי.

בחל"י מציינים כי מחיר הסף לכניסה ליזמים הינו אטרקטיבי ביותר, בייחוד לאור ההזדמנות העסקית וההשקעה המאסיבית שנעשתה במקום. בתכנית ניתן לאחד מגרשים מבחינה תפקודית ובכך מתאפשרת גמישות תכנונית ליזמים. עוד עומדת ליזמים האפשרות לקבלת מענקי הקמה למלונאות ממשרד התיירות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. בימים אלה מפורסמת חוברת המכרז באתר רשות מקרקעי ישראל, לפרטים נוספים ושאלות הבהרה ניתן לפנות לחברה הממשלתית להגנות ים המלח באמצעות האינטרנט.

Exit mobile version