Site icon IAS

וינדהאם רכשה את מלונות VIENNA HOUSE – שוויץ עם הריין והמותג

הריין בשפהאוזן משאיר אותנו חסרי נשימה. צילום: מוטי ורסס

לא רבים יודעים אבל שוויץ היא מקור נהר הריין. אורכו של נתיב מים ענק זה הוא כ-1,233 קילומטרים והוא קשור יותר לגרמניה. סיקרן אותי לגלות את הריין הפחות מוכר של שוויץ. אגם קונסטנץ במזרח המדינה, הגובל עם גרמניה, היא הנקודה שבה התחלתי. כאן נוצר נתיב הנהר. סביב האגם מטיילים ומקומיים נהנים משחייה, פעילויות ספורט כמו קיאקים ושיט בקאנו, יחד עם רכיבה על אופניים סביב גדותיו. אוירה אירופאית כל כך שונה מן המציאות שלנו, מקום מעורר השראה לטיולים והרפתקאות עם כל המשפחה.

בעיירה הקטנה והציורית מימי הביניים שטיין אם-ריין האגם מסתיים והופך שוב לנהר הריין. עיירה עוצרת נשימה זו מרשימה את המבקרים עם חזיתות הבתים המדהימות המצוירות שלה על בתי העץ. זהו מסע במנהרת זמן במהלכו המבקר מכוון את השעון לאחור לימי הביניים. במקור הייתה העיירה כפר דייגים קטן עם מיקום אסטרטגי מנצח. הוא הפך למרכז מסחרי משגשג על גדות הנהר בימי הביניים וכיום לאטרקציה תיירותית ציורית להפליא.

הריין זורם בחוזקה מערבה, ויוצר נוף עוצר נשימה. מערבית לעיירה אנחנו עוצרים, נושאים בקבוק יין וכוסות ומתמקמים בגן עדן ירוק ומוצל על שפת הנהר. מאכילים ברבורים וברווזים מקשיבים לזרימת המים הגואה. 

שעה קלה אחר כך ואנחנו מתקרבים אל שפהאוזן, עוד עיירה מימי הביניים. מראה הריין כאן פשוט מדהים.  375 קילומטרים וזה הוא הנהר הארוך ביותר בשוויץ. שפהאוזן ממוקמת על "הברך" של הריין ובתי העיר העתיקה שלה מעוטרים בשפע בחלונות מפרץ רומנטיים וחזיתות מצוירות בפאר. יופי מוחלט.

במרחק דקות נסיעה מחכה לנו אחד מאתרי הטבע המתויירים ביותר בשווייץ. הנהר האדיר צולל במפלי הריין. בעונת הקיץ כ-700 קוב מים זורמים כלפי מטה בשנייה אחת. 1.5 מיליון תיירים בשנה מבקרים במפל הגדול ביותר באירופה, שרוחבו 150 מטר וגובהו 23 מטר. מקור המים הרועש הזה מותיר את המבקרים נדהמים, חווים את המיטב של אמא אדמה. אי אפשר להיפרד מן המראה  האדיר הזה . פשוט קשה לעזוב אותו. צעידה עם תצפית על המים משני הצדדים ומעל גשר ממלאים כמה שעות של הנאה. ויתרנו על השייט הקצר המוצע למרגלות המפלים. הזרם האדיר מונע מן הסירות להתקרב למפלים ורגלית ההתרשמות לא פחותה.

שפהאוזן נבחרה להיות הבית שלנו והתארחנו במלון של רשת וינדהאם האמריקנית, המלון היחידי של רשת בינלאומית בעיר.

וינדהאם הוא מותג אירוח המגדיר את עצמו כזכיין המלונות הגדול בעולם, עם 9,200 בתי מלון. בישראל השם עשוי להישמע מוכר למעטים בשל אחד המותגים המוכרים ביותר שלה – רמדה, עם מלונות בירושלים ובנתניה. רבים ירימו גבה: מי היה וינדהאם? כמו במקרים רבים, התשובה קשורה במשפט ׳חפש את האשה׳ Cherchez la femme. ת׳אמל קראו, איל הנדל"ן האמריקאי המנוח מטקסס נחשב לאבי המותג שייסד אותו לפני 42 שנים. בתחילת שנות ה-70 כתבה עיתונאית העסקים ווינדהם רוברטסון פרופיל עליו במגזין Fortune רוברטסון טוענת שהמיליארדר התפעל משמה הייחודי והשאר היסטוריה. וינדהאם של היום גאה ב – 25 מותגים והמלון בשפהאוזן הוא חלק מאחד מהם – הויינה האוס.

וינדהאם רכשה את המותג הזה, שמקורו ברשת המלונות האוסטרית וינה אינטרנשיונל שנוסדה בשנת 1989, לפני פחות משנתיים תמורת 44 מיליון יורו, מקבוצת HR שבסיסה בברלין. מדובר במותג עם 40 בתי מלון ויותר מ-6,000 חדרים 

למעלה מ-103 מיליון חברים רשומים ב-Wyndham Rewards, מועדון הלקוחות של הרשת. מלונות Vienna House, הנהנים מאז הרכישה מהחשיפה השיווקית במיוחד שזהו מותג פחות מוכר בקרב טיילים ואנשי עסקים אמריקנים.

עם המנכ"ל, היינץ קרהנבוהל: "המלון צמוד לעיר העתיקה של שפהאוזן – כל אורח שני במלון כרגע הוא שוויצרי״. צילום מוטי ורסס

"המלון שלנו בשפהאוזן מציע 130 חדרים, מתוכם 16 סוויטות וגם חדרי ארועים וישיבות. המיקום, ממש בלב שפהאוזן, צמוד העיר העתיקה, הוא נכס לאורחים. נשמח שטיילים יגיעו ליהנות ממלון הלייף סטייל החמוד שלנו", אומר המנכ"ל האזורי המנוסה, היינץ קרהנבוהל

נהנינו מהמלון הביתי הזה וחווינו בו תחושת מלון בוטיק מפנק. חדר האורחים שלנו היה מעוצב מודרני ונוח במיוחד. תחת אחת מאימרותיו האיקוניות של המלחין הרוסי השנון עם האזרחות האמריקנית איגור סטרווינסקי "אין לי זמן למהר" המופיע על הקיר, איכות השינה הטובה שלנו הייתה מהטובות שיש.

חדר האוכל "בול ובוניטו" המעוצב בסגנון עכשווי. צילום: מוטי ורסס

ארוחת הבוקר בחדר האוכל המעוצב "בול אנד בוניטו" הייתה נדיבה עם חברי צוות ידידותיים במיוחד המעניקים תחושה ביתית, אולם ארוחת הערב שם הייתה הפתעה נפלאה. הגסטרונומיה של השף הראשי סטפן שונמן היתה לעילא. ממש ערב קולינרי להוקיר. הבוס קרהנבוהל מודע היטב לפוטנציאל הטמון במסעדה הזו והיה רוצה לארח יותר סועדים שאינם אורחי המלון. לאחר שנהיננו במספר מסעדות בעיר העתיקה היפיפיה ניתן לומר שזוהי המסעדה האיכותית ביותר בשפהאוזן.

למותג Vienna House מוניטין עם דגש תרבותי והתמקדות בקיימות ושירות אישי. אהבתי את קונספט Green Bags. אורחי המלון מוזמנים לוותר על ניקיון החדר ולהשתמש שוב במגבות מהיום הקודם. בתמורה, במידה ויתלו שקיק פשתן קטן המונח על המיטה על ידית החדר מבחוץ, או אז יזכו בפרס קטן. תלינו את השקית על ידית הדלת שלנו וזכינו להפתעות יומיות, כמו שוקולד טובלרון או וופל טעים.

שפהאוזן היא אחת הערים הכי לא מוערכות שביקרתי בהן. לבלות בה 3 לילות לטיולי כוכב התמקדים ביופי של הריין השוויצרי היה נפלא. האתגר העיקרי של העיר הוא להתגבר על 'תסמונת הקרוזים׳ – אלפי תיירים המגיעים באוטובוסים , רכבות וכלי רכב לטיול יום כדי לחוות את מפלי הריין ונעלמים עם השקיעה ליעדם הבא. קרהנבוהל מגלה לנו שכל אורח שני במלון הוא שוויצרי והשהייה הממוצעת היא פחות משני לילות. מעט מדי לכל הדעות. אני צופה שינוי חיובי. עם תכנית מועדון הלקוחות Wyndham Rewards בתוספת מסע פרסום שיווקי יזום על ידי רשויות התיירות בעיר ועידוד ביקורי מדיה ומשפיענים, עתיד העיר והמלון מבטיחים.

מזרקה צבעונית ציורית מימי הביניים של שפהאוזן .צילום: מוטי ורסס
Exit mobile version