Site icon IAS

התאחדות המלונות: ללא הזרמה של כחצי מיליארד שקל, הענף יקרוס

"מדובר במשבר הקשה ביותר בתולדות ענף המלונאות בישראל. במידה ולא יוגש סיוע מיידי מהממשלה, יחלו פטורי עובדים המוניים והענף יאבד למעלה ממחצית מעובדיו", כך אומר הבוקר נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק.

מנתוני התאחדות המלונות עולה, כי במצב הנוכחי הנזק השנתי המוערך לענף במצב נאמד בכ-4.2 מיליארד שקל, שהם כ-350 מיליון שקל בחודש. התפוסות במלונות צנחו אל מתחת ל-40%, ירידה של כ-30% בממוצע ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. תל אביב וירושלים (30% תפוסה) שמלונותיהן מתבססות על תיירות נכנסת, מובילות את טבלת הירידות.

מלון NYX תל אביב של רשת פתאל. פתאל החזקות הודיעה על צעדי התייעלות.צילום יח"צ

עוד עולה מנתוני ההתאחדות כי סגירתם הצפויה של גבולות המדינה לכניסת תיירים מכל העולם תביא למחיקה מיידית של למעלה מ-500 מיליון שקל בחודש מהכנסות הענף, כ-6 מיליארד שקל בשנה, ירידה בתפוסות החדרים לכ-20% באזורים מוטי תיירות נכנסת (כמו: ירושלים ות"א), לפיטורים המוניים וסגירת עשרות מלונות. מדובר בשפל אליו לא הגיע ענף המלונאות מעולם.

"המשבר הקשה בתולדות הענף"

כבר בשלב זה, כ-4,000 עובדים הוצאו לחל"ת אישי ובמקביל החלו פיטורים של עובדים זמניים ועובדי כ"א. רשתות מאחדות מלונות סמוכים ואילו מלונות בודדים על סף סגירה.

לדברי חייק, מדובר במשבר הקשה ביותר בתולדות הענף, הנחשב לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים במשק ונמצא כעת בחזית המשבר. "הענף, המזרים מיליארדים מדי שנה להכנסות המדינה, נמצא על פי תהום. הגיע הזמן שהממשלה תנהג בצורה אחראית לא רק כלפי אזרחיה, אלא גם כלפי כלכלתה ותפנים שללא הזרמת חמצן מיידית לענף בהיקף של כחצי מיליארד שקל, החולה הזה ימות".

Exit mobile version