Site icon IAS

הרווח הנקי של פתאל החזקות זינק ב-22%  

מלון אפולו בכרונינגן, הולנד. צילום באדיבות מלונות פתאל

מלון אפולו בכרונינגן, הולנד, אותו רכשה פתאל אירופה בשנה שעברה. צילום באדיבות מלונות פתאל

הרווח הנקי של פתאל החזקות, המיוחס לבעלי המניות, עלה בתום 9 חודשים שחלפו השנה בכ-22% לכ-182.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-150.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.  מרשת פתאל נמסר, כי העלייה  ברווח הצטמצמה בעקבות גידול של כ-37 מיליון שקל בהוצאות המימון של החברה, הנובעים בעיקר מעליית שער החליפין של היורו והדולר בתקופה שחלפה ובגידול בהיקף האשראי.

הישג זה התקבל לאחר שהכנסות החברה ב-9 החודשים הראשונים של השנה צמחו בכ-41% לכ- 2.53 מיליארד שקל, לעומת כ- 1.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. יצוין, כי הגידול נובע, מכל האמור לעיל וכן מתוספת הכנסות ממלונות שנוספו לחברה בעיקר במחצית השנייה של שנת 2017 ומאיחוד פעילות מלונות פרותאל תיירות.

דוד פתאל. רבעון חזק במיוחד. צילום עירית רוזנבלום

הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) לינואר-ספטמבר 2018 עמד על כ- 502 מיליון שקל, עלייה של כ-36%  לעומת לכ-368  מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רבעון שלישי חזק

יש לציין, כי הרבעון השלישי החשוב היה חזק בפתאל החזקות. הכנסות החברה ברבעון הזה חצו לראשונה את רף המיליארד שקל, לאחר שהם צמחו בכ-41% לכ- 1.07 מיליארד שקל, לעומת כ- 760.4 מיליון שקל  ברבעון השלישי  של שנת  2017. הרווח הנקי, המיוחס לבעלי המניות טיפס  ברבעון השלישי של השנה בכ- 37% לכ- 111.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 81.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מתוספת הכנסות ממלונות שנוספו לפורטפוליו במהלך שנת 2018, הכוללים בין השאר השלמת עיסקת Jurys ו- Apollo ומעליית שער החליפין הממוצע.

פתאל מציגה איתנות פיננסית, הונה העצמי של הקבוצה הסתכם ב- 30 לספטמבר השנה בכ-3.1 מיליארד שקל והוא מהווה כ-36% מסך מאזן החברה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה ברבעון השלישי בכ- 77% לכ-180.1 מיליון שקל. רכושה הקבוע של החברה הסתכם בסוף הרבעון השלישי של שנת 2018 בכ- 4.7  מיליארד שקל ובקופתה מזומנים שווי מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ- 993 מיליון שקל.

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים של החברה: "פתאל החזקות מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2018 עם עלייה חדה בהכנסות וברווחים. לראשונה החברה חצתה רף הכנסות רבעוני של למעלה ממיליארד שקל שהתבטאו גם בשורה התחתונה. ברבעון האחרון רכשנו מלון ו-2 חלקות אדמה סמוכות באדינבורו סקוטלנד, עליהן  בכוונתנו להרחיב את המלון הקיים ולבנות בית מלון NYX חדש. בנוסף, השלמנו רכישה של 13 בתי מלון APOLLO בהולנד שהפכו את הרשת למשמעותית במדינה ולגדולה ביותר באמסטרדם ורכשנו יחד עם רשת בתי המלון פנדוקס את מלון היוקרה מידלנד מנצ'סטר. אנו נמשיך בתכניתנו האסטרטגית להעמיק את אחיזתנו באירופה ובישראל ולהוסיף ערך למשקיעים ולשותפנו לדרך, באמצעות הרחבה וצמיחת פעילות החברה לאפיקים חדשים ושיפור ההכנסות והרווחים".

כתבה קודמת: רשת פתאל אירופה תפתח 12 מלונות חדשים עד 2021 

Exit mobile version