Site icon IAS

הסוף לתדמור: ועדת הכספים אישרה 9.5 מיליון שקל פיצויים לעובדים

מלון תדמור בהרצליה. המוסד שכלל בית ספר ומלון הגיע אל קיצו. צילום limor noah

לאחר שכשלו ניסיונות המפרק לגייס משקיעים להצלת בית הספר המיתולוגי למלונאות, אישרה היום (ד') ועדת הכספים את בקשת רשות החברות הממשלתיות להקצאת תקציב של כ-9.5 מיליון שקל לפיצוי עובדי בית הספר.

תדמור נוסד ב-1962 כמלון ובית ספר לקולינריה ומלונאות, ונמצא בבעלות משותפת של המדינה (66%) והתאחדות המלונות בישראל (33%). הוא נחשב למותג הבולט והוותיק ביותר בתעשיית הבישול והמלונאות בישראל. במהלך 2016 אישרה ועדת הכספים של הכנסת – בהמשך להחלטת הממשלה בנושא – את מתווה הפרטת הפעילות של בית הספר והמלון תדמור. מטרת ההפרטה היתה להתקשר עם זכיין בעל רקע וניסיון בעולם ההכשרה המקצועית למלונאות, קולינריה ומקצועות התיירות, שיפעיל ויעצים את הפעילות הנעשית בתחומים אלו. מאז החל תהליך ההפרטה הביעו גורמים שונים מהארץ ומחו”ל עניין בהשתתפות בהליך הבחירה, אך בסופו של דבר הגיע תדמור אל קיצו.

מהתאחדות המלונות בישראל נמסר בתגובה כי ההתאחדות עשתה כל שביכולתה כדי שתדמור לא ייסגר. "אין ספק כי הדבר ישפע על ענף המלונאות שסובל ממחסור גדול בכוח אדם. לענף חסרים כ-4,000 עובדים וסגירת תדמור תפגע בפריון הענף."

כיתה בבית ספר תדמור, שהכשיר אנשי מקצוע בתחום הקולינריה והמלונאות במגוון קורסים. צילום יח"צ

הקורסים צפויים להסתיים במרץ 2020

הוועדה, בראשות ח"כ משה גפני, קיימה לאורך השנים האחרונות דיונים רבים וביקשה למנוע בכל דרך את סגירת בית הספר. הפיצויים נועדו לממן את הסדר סיום העסקת העובדים, אשר מונים כיום 45 אנשי צוות. בבית הספר עדיין מתקיימים קורסים, אשר צפויים להסתיים בחודש מרץ 2020.

היו"ר גפני: "ביקשתי את הכסף הזה אחרי שהתברר שאחרי כל הדיונים שקיימנו אין כסף מובטח לעובדים. לא היינו נותנים לתדמור להיסגר אילולי הבחירות, אילו יכולנו לקיים דיונים באופן רציף. מדובר באבדה לענף המלונאות. אנחנו נדאג לפחות שיעמדו בהתחייבויות לעובדים, ונבחן האם הסכום שהוקצה מספיק לפיצויים הדרושים".

אלישבע דדון מוועד עובדי תדמור הודתה לח"כ גפני על שבעוד אף חבר כנסת לא רצה לשמוע אותם, "היחיד שפתח לנו דלת ללב שלו, היית אתה. אתה והצוות. באתם אלינו, ראיתם, הקשבתם, אהבתם את עבודתנו, אנחנו מודים לך, אני וכל העובדים".

Exit mobile version