Site icon IAS

המלונות באיחוד האירופי עשויים להתכנס בקרוב תחת דירוג אחיד

דלפק קבלה במלון. לעקוב בגוגל אחר התעריף המשתנה צילום Depositphotos

ארגון The Hotelstars Union – HSU, שלפיו מדורגים מלונות באירופה, מכין מערך דירוג כוכבים אחיד שיחול על כל המלונות הפועלים באיחוד האירופי. מוקדם יותר השנה הודיע הארגון כי קובץ מתוקן של 250 קריטריונים ייכנס לתוקף החל מה-1 בינואר 2020.

מערכת הדירוג הנוכחית חלה רק על מלונות שהם חברי הארגון. למדינות החברות באיחוד האירופי יהיה עד ה-1 בינואר 2021 ליישם את התקנים החדשים.

"עם קטלוג סיווגים חדש זה השגנו את מטרתנו לפשט את הקריטריונים וליצור עוד יותר גמישות ושקיפות. פתחנו אותם למושגים חדשים כדי לא לאבד את האטרקטיביות למלונות המודרניים המתהווים. אבל אנו גם מגנים על המלונות המסורתיים שלנו, שהם לעתים קרובות עתירי שירות", אמר נשיא HSU, ג'נס צימר כריסטנסן, (Jens Zimmer Christensen) לאחר ישיבת מועצת המנהלים בהלסינקי לפני חודשים אחדים.

הוטלסטארס האירופי יעבור בקרוב התאמה לכל מדינות האיחוד

הוא הוסיף כי "הגישה שלנו היתה לאיזון בתהליך העדכון, כדי לתת למלונות שלנו – מכוכב אחד לחמישה כוכבים – את הביטחון לבנות על קריטריונים אלה במהלך חמש עד שש השנים הבאות".

הקטלוג המעודכן יכלול מבחן שטח האם כל הדרישות עומדות בציפיות, תוך התמקדות בפונקציה העומדת מאחורי כל קריטריון ולא רק בחומרה. חלק מתחומי החשיבות להבטחת דירוג טוב כוללים שירותים דיגיטליים, פרקטיקות בנות-קיימא וידידותיות לסביבה וכן חדשנות. המטרה היא להבטיח איכות ושירות לאורח, לצד רלוונטיות להתקדמות הטכנולוגית, כמו גם להבטיח קיימות.

עסקים במלונות שמשקיעים במערכות חדשניות ידידותיות לסביבה כמו תחנות טעינה לרכב חשמלי או דפי אינטרנט המיועדים למשתמשים בטלפונים ניידים – עשויים לקבל יותר נקודות.

המטרה היא להבטיח איכות ושירות לאורח, לצד רלוונטיות להתקדמות הטכנולוגית. צילום Depositphotos

לפי ערוץ הטלוויזיה הגרמני דויטשה וולה, בשנת 2019 כ-8,000 או 40% מ-20,000 המלונות בגרמניה, עברו הליך הערכה לצורך קבלת אישור כוכבים, תהליך שנמשך שלוש שנים.

דירוג המלונות בישראל מתבסס אף הוא על הקריטריונים של Hotelstars וגם בישראל התהליך – שאיננו חובה – אינו מקיף את כל המלונות, רחוק מכך. כמו כן, יש רבים בענף המלונאות ומחוצה לו שסבורים שעבר זמנו של דירוג המלונות וכי חוכמת ההמונים שבאה לידי ביטוי באתרי האינטרנט הייעודיים וברשתות החברתיות, תפס את מקומו.

Hotelstars Union פועל בתמיכת HOTREC (איגוד הגג של מלונות, מסעדות, פאבים ובתי קפה ומפעלים דומים באירופה) וחבריו מורכבים מאיגודי המלונות של אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, גרמניה, יוון, הונגריה , לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, מלטה, הולנד, סלובניה, שוודיה ושוויץ.

כתבה קודמת: חמש שנים לדירוג המלונות בישראל

Exit mobile version