Site icon IAS

המלונאים הבכירים בעולם מדברים על מצב התעשייה ועתידה

ועידת ההשקעות הבינלאומית של תעשיית האירוח בניו יורק . צילום freepik

מוקדם יותר החודש התכנסו המנכ"לים של רשות בתי המלון הגדולים בעולם בוועידת ההשקעות הבינלאומית של תעשיית האירוח הבינלאומית של NYU, לדיון שנתי על מצב התעשייה ועתידה. 'מההתפוצצות' של מותגי מלונות למעמד הביניים ועד להתמדה של תעריפי מלונות גבוהים, לבכירי המותגים הגדולים כמו Marriott International, Hilton, Hyatt, IHG Hotels & Resorts ו-Accor היה הרבה מה לומר על מה שישפיע על התעשייה בחודשים ובשנים קדימה.

מעמד הביניים ההולך וגדל מוביל להולדת מותגים

אם בוחנים את מגוון המותגים החדשים של בתי המלון שהושקו או נרכשו במהלך השנתיים האחרונות, קל לשער שחברות המלונאות הגדולות רואות הזדמנויות בבתי המלון הזולים יותר. מותגים כמו Hilton's Spark, Marriott's Project Mid-T ועוד, שהושקו לאחרונה פועלים בפלח שוק הפרמיום של מעמד הביניים.

המנכ"לים מציינים כי מעמד הביניים פורח בתחום המלונאות וזו כבר עובדה קיימת. מיליארד נוסעים נוספו בשנים האחרונות וכ-1.3 מיליארד יצטרפו בעשור הקרוב, כרבע מהם מהודו, אבל גם ממקסיקו, דרום אמריקה ומקומות אחרים בדרום מזרח אסיה. לא בכדי רשת מריוט רוכשות ומפתחות מותגים כמו סיטי אקספרס באמריקה הלטינית ופור פוינטס אקספרס באירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה.

חוק ההיצע והביקוש שומר על תעריפי מלונות גבוהים

בעוד שענקיות רשתות בתי המלון נראות מעוניינות להיכנס למצבים של מחירים שפויים ואכן, תחום המלונות הכלכלי היה האזור היחיד בשבועות האחרונים בו מטיילים יכולים למצוא הנחות. יחד עם זה, מנכ"לי המלונות הגדולים אומרים שזה קצת מוקדם לשמוח על הרעיון של הנחות נרחבות שמחלחלות לתעשייה הכוללת. במילים פשוטות, אין מספיק מלונות שנבנים כדי לעמוד בקצב הביקוש. שיעורי הריבית גבוהים מכדי להתקדם עם בנייה חדשה, כך שרוב הצמיחה נובעת מהסבת מלונות קיימים למותג חדש – הוספת חדרים לפורטפוליו של חברה אחת אך לא הוספת היצע חדש לשוק הכולל.

התעשייה מכירה בצורך להציע מחירים סבירים לכולם. זו הסיבה שרואים כל כך הרבה מהמותגים החדשים האלה. "עדיין יש לנו לחץ תמחור די טוב כי הביקוש טוב וההיצע נמוך", מסבירים בתעשיית המלונאות. "עדיין ניתן להזמין חדרים בארה"ב, לתקופה של יולי, במחיר של כ-100 דולר באחד ממלונות הולידיי אין אקספרס, לדוגמא.

עתיד הבינה המלאכותית (AI) בתעשיית המלונאות

כמו בכל תעשייה אחרת, תעשיית המלונאות נוקטת באסטרטגיית בינה מלאכותית כדי לייעל את כוח העבודה שלה. בחזית כוח העבודה, זה מסתכם במידה רבה במחסור המתמשך בעובדים: כבר היה מחסור בעובדי בתי מלונות לפני מגיפת הקורונה, ומשבר הבריאות העולמי רק החמיר את זה. מנכ"לי המלונות מסכימים שחדשנות טכנולוגית חיונית לטיפול במחסור בכוח אדם, שסביר שלא ייעלם בקרוב.

כאבי הראש של הרשתות הגדולות

בעוד שאורחים סוררים או מחסור בצוות אדם עשויים להיראות כדברים המובילים, שמדירים שינה ממנכ"לי בתי המלון, כולם בוועידה היו תמימי דעים שמתח גיאופוליטי וחוסר יציבות ברחבי העולם הם כאבי הראש העיקריים לנסיעות ותיירות כרגע. "התעשייה משגשגת בתקופת שלום ויציבות, תזוזות לוחות טקטוניות בנוף הגיאופוליטי, ורמת אי הוודאות אינה פרודוקטיבית במיוחד עבור תעשיית הנסיעות והתיירות. מנגד, תיירות ונסיעות היא התרופה הטובה ביותר, ככל שאתם מטיילים יותר וחווים תרבויות אחרות", מסכמים המנכ"לים.

Exit mobile version