Site icon IAS

הישראלים ממשיכים להשתלט על המלונאות באירופה

תשעה מלונות בבריטניה המושכרים להילטון העולמית הועמדו לרכישה. צילום Depositphotos

משפחתו של איל הנדל"ן הישראלי אמיר דיין נמנית עם רוכשי פורטפוליו של תשעה מלונות בבריטניה המושכרים להילטון העולמית. כך לפי אתר Skift. מדובר בבתי מלון אשר נכנסו להגנה תחת חוקי חדלות פירעון בבריטניה בתחילת 2018. הם נרכשו על ידי חברות בשליטת Vivion Investments Sarl בסכום של 246 מיליון ליש"ט (315 מיליון דולר). משפחתו של דיין היא בין המשקיעים ב-Vivion

המלון היקר ביותר בתיק המלונות המקורי, מלון קנזינגטון הילטון בלונדון, נמכר כבר קודם לכן בנפרד תמורת 261.5 מיליון ליש"ט. לפי מקורות בענף באירופה, חרף איום הברקזיט המתקרב שאמור לנתק את בריטניה מהאיחוד האירופי, הרכישה מעידה על התיאבון הרב להשקעה במלונות בבריטניה, במיוחד לאלו עם תנאי חכירה אטרקטיביים והזדמנויות להעלאת ערך לטווח הארוך.

קודם לרכישת המלונות הללו, רכשה Vivion פורטפוליו של מלונות הולידיי אין וקראון פלאזה ב-750 מיליון ליש"ט. משפחת דיין עלתה לישראל מאיראן בשנות ה-50 של המאה הקודמת והיא מונה תשעה בנים ושלוש בנות. כל אחד מהאחים מנהל את עסקיו בנפרד או בשותפות עם עוד אח או שניים.

ציריך שבשוויץ. שילוב של עיר עסקים עם עיר נופש. צילום Depositphotos

מלון שלישי לפתאל בציריך

ואילו מלון שלישי של רשת לאונרדו מקבוצת מלונות פתאל בציריך יתווסף ב-2020 לשני המלונות הקיימים: Alden Suite Hotel Splügenschloss ומלון לאונרדו בוטיק Rigihof ציריך.

יורם ביטון, מנהל מלונות לאונרדו במרכז אירופה אמר לאתר מלונאות בחו"ל כי "ציריך חשובה מאוד לקבוצה שלנו. זהו יעד רווחי מבחינה כלכלית, אך בהחלט גם יעד אטרקטיבי לחופשה ואנו שמחים מאוד להשיק את הנכס השלישי שלנו כאן, ובכך לחזק את הנוכחות המקומית שלנו. האורחים ייהנו במיוחד מחיבורים מהירים אל מסופי נמל התעופה ומרכז העיר של ציריך. המיקום המעולה מושך נוסעים עסקיים, כמו גם תיירות פנאי".

מלון לאונרדו בנמל התעופה ציריך ייבנה על פי הסטנדרטים האקולוגיים העדכניים ביותר ויכלול  116 חדרים. הלובי, המסעדה והבר יהיו ממוקמים בקומת הקרקע. חדרי ישיבות, אזור כושר, מרפסת חיצונית ואזורי חניה מתוכננים גם כן.

בימים אלה גם נפתח מלון לאונרדו חדש במרכז רומא.

מייסד רשת פתאל, דוד פתאל. צילום יח"צ

שכירות ארוכת-טווח במלון במרכז אתונה

בתחילת השנה זכתה פתאל מלונות אירופה בחוזה שכירות ארוך-טווח של מלון Esperia Palace במרכז אתונה שביוון. החוזה מוערך ב-1.15 מיליון יורו בשנה. בין המתמודדים הנוספים במכרז הבינלאומי לחכירה של הנכס היו קבוצה לבנונית ומשפחה יוונית בשיתוף עם ענק המלונאות הצרפתי אקור. המלון Esperia Palace שוכן מול מבנה הפרלמנט הישן באתונה, במרחק הליכה מכיכר סינטגמה (Syntagma) הפופולרית בבירת יוון. .

קבוצת פתאל היא חברת המלונות הגדולה בישראל עם 39 מלונות ו-16,700 חדרים בישראל ומעל 120 מלונות בחו"ל במותגים לאונרדו ו-NYX הממוקמים במבחר מדינות אירופה ובהן גרמניה, אוסטריה, שווייץ, בלגיה, הונגריה, אנגליה, סקוטלנד, צ'כיה, איטליה, ספרד, הולנד ופולין.

כתבה קודמת: רשת פתאל תפתח באירופה 12 מלונות עד 2021

Exit mobile version