Site icon IAS

גם זה קורה בעולם המלונאות: הסוויטה הטבעונית הראשונה

הקבלה לאורחי הסוויטה הטבעונית במלון הילטון בנקסייד בלונדון. צילום Hilton Press Center

הילטון לונדון בנקסייד השיק את הסוויטה המלונאית הטבעונית הראשונה בעולם. הפרוייקט נוצר בשיתוף עם מומחי העיצוב הרב-חושי Bompas & Parr וקיבל את ברכת הדרך מקהיליית הטבעונים, המקום מציע חוויה טבעונית כוללת – החל בצ'ק אין בקבלה המוקפת צמחים, דרך מפתח לדלת ידידותי לסביבה ועד מצעים טבעוניים מכותנה ושטיח אקולוגי.

הסוויטה הטבעונית במלון הילטון בנקסייד בלונדון. צילום Hilton Press Center

מסתבר שבחיי היוםיום שלנו ובעיצוב השגרתי האופף אותנו,יש לא מעט אלמנטים שכוללים ניצול בעלי חיים שלא לצורך, אלמנטים שבעיצוב של בומפס ופאר הוצאו ממנו וקיבלו את אישורה של נותנת הגושפנקה בבריטניה, הווגאן סוסייטי (the Vegan Society).

כבר בצ'ק אין מתקבלים האורחים הטבעוניים – או כאלה שמעוניינים להתגורר במקום שאינו עושה שימוש בחומרים מן החי – בשולחן קבלה נפרד מזה של שאר המלון והוא מבוסס צמחים. כאן מושבים מעור, שנפוצים בלובי של המלון, בבר ובחדר האוכל, הוחלפו בכסאות מחומר חלופי בשם Piñatex העשוי מעלי פרי האננס שנותנים תחושה דומה לעור. גם כרטיסי הכניסה לחדר מגיעים בתוך מעטפה עשויה מעלי האננס.

הסוויטה עצמה מיישמת את האג'נדה של עיצוב ללא אכזריות בדרכים שונות בלי להתפשר על האיכות והיופי.  כך לדוגמה, לא נעשה שימוש בתולעי משי ובמקומם נתלו בסוויטה וילונות משי-סויה. גם כבשים לא נדרשו לתרום את צמרן ובמקום זאת תצעדו על שטיחי כותנה אורגניים ושטיחי במבוק.

הכריות מגיעות עם הרבה מילוי נטול נוצות מחומרים שונים ובהם כוסמת, בעוד חדר האמבטיה גדוש בטואלטיקה טבעונית מ- Prija דבר המבטיח מצפון נקי כמו המתרחץ עצמו.

חדר האמבטיה בסוויטה הטבעונית במלון הילטון בנקסייד בלונדון. צילום Hilton Press Center

מחומוס ועד יינות טבעוניים

גם חומרי הניקוי המשמשים לנקיון החדר טרם הגעתו של האורח הטבעוני נבחרו בקפידה שלא לכלול כל חומרים מן החי או כאלה שנוצרו מהתעללות בבעלי חיים ואשר במלונות אחרים מאושרים על ידי חברות מלונאות קצת פחות מסורות לעניין.

המיני-בר מולא בפירות בריאים, אגוזים ונשנושים ומיצים – ללא משקאות אלכוהוליים לצערם, אולי, של חובבי המשקאות החריפים.

מנה טבעונית מבית מלון הילטון בנקסייד בלונדון. צילום Hilton Press Center

אורחים המעוניינים לבלות בסוויטה בלי לצאת אל העולם האכזר שבחוץ, יכולים להזמין לחדר ממבחר של חטיפים צמחוניים ומנות גדולות יותר של ארוחות במשך היום, מקינואה ואבוקדו ועד סטייק כרובית טעים.

גם מסעדת המלון Oxbo, הופכת את עצמה בהבזק אחד של מחזיק המפתח של האורח הטבעוני, למסעדה עם תפריט טבעוני כשהמושבים מעור מסולקים משם במיידי. לרגע ניתן לחשוש שמישהו כאן לא חשב עד הסוף ובכניסה למסעדה נעוצים על הקירות ראשי בעלי חיים שניצודו ונתלו על ידי הציידים בגאווה. אלא שלמרבה המזל, בחינה מדוקדקת יותר חושפת שההיפופוטם, הדוב ושאר החברים יוצרו מעיסת נייר.

התפריד מציע שש מנות עיקריות עם מינים שונים של מזונות מהעולם ובהם חומוס, סוג של בבא גנוש מחצילים וכן דאל הודי עם קישואים, ברוקולי וחמאת בוטנים. מנה אחרת כוללת פטריות פורטבלו מוגשות עם חציל וקישואים צלויים, שעועית ושמן יוזו. התפריט מלווה במבחר של יינות טבעוניים.

לסיכום, הילטון בנקסיד מציג לעולם את האפשרויות של מגורים נוחים במלון חמישה כוכבים – עם מצפון. עם זאת, יש לציין כי לעת עתה יש כנראה מחיר למצפון זה, כי סוויטה דומה ואף יוקרתית יותר שאינה טבעונית, זולה בכ-100 פאונד מהסוויטה הטבעונית.

מסקרן יהיה לעקוב כמה סוויטות כאלה יצוצו במלונות הילטון ברחבי העולם בשנים הקרובות לעומת הסוויטות הרגילות שייבנו לצדן.

אתר.

Exit mobile version