Site icon IAS

בקשה לייצוגית נגד חברת מלונות דן וחברה-בת שלה

דן אכדיה בהרצליה. צילום אורי אקרמן

חברת מלונות דן הודיעה כי היום, יום חמישי ה-11 בספטמבר 2019 הומצאה לה תובענה ובקשה לאישורה כייצוגית בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006. התובענה הוגשה לביהמ"ש המחוזי תל אביב-יפו  כנגדה, כנגד חברה-בת שבבעלותה ובשליטה מלאה שלה וכנגד מנכ"ל החברה והמשנה למנכ"ל לכספים, המכהנים כדירקטורים בחברה-הבת.

אנשים מעשנים בבית קפה. צילום אילוטסרציה Depositphotos

עניינה של התובענה הוא בכך שלכאורה, בבר מסעדה שמפעילה החברה-הבת ומצוי בסמוך לאחד מבתי המלון שבבעלות החברה (מלון דן אכדיה, ע.ר.) ולא בתוך המלון, אין שילוט האוסר על עישון, כך שלכאורה העישון מותר בכל המתחם של הבר מסעדה. עילות התובענה הינן, בין היתר, הפרת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, לרבות בקשר עם אחריות נושאי משרה מכוחו ("החוק למניעת עישון"), הפרת החוק למניעת מפגעים סביבתיים (תביעות אזרחיות), רשלנות והפרת חובה חקוקה.

חברי הקבוצה אותם מבקש התובע לייצג הם כל אדם אשר היה במתחם ונחשף לעישון  .הנזק האישי המוערך ע"י התובע לכל אחד מחברי הקבוצה הינו בסך של 1,000 שקלים. התובע הותיר את קביעת הנזק המצרפי לכלל חברי הקבוצה בידי בית המשפט.

הסעדים המבוקשים במסגרת התובענה הינם, בין היתר, לאשר את התובענה כייצוגית, לקבוע פיצוי לכל חבר בקבוצה כמפורט ולתת "צו עשה" אשר יחייב את החברה לאכוף את הוראות החוק למניעת עישון במתחם.

החברה הודיעה כי היא "בוחנת את הטענות העולות מהתובענה".

Exit mobile version