Site icon IAS

אלרוב סוגרת מלונות בירושלים, פריז ואמסטרדם

שדרות ממילא של אלרוב בירושלים.. צילום Depositphotos

חברת אלרוב נדל"ן נאלצת אף היא לנקוט צעדים דרסטיים כדי להציל את החברה ששוויה צנח מ-3.7 מיליארד שקל בתחילת השנה ל–1.6 מיליארד שקל. אלרוב מחזיקה במלונות "מצודת דוד" ו"ממילא" בירושלים והיא הבעלים והמנהלת של מלון "קונסרבטוריום" באמסטרדם, מלון "קפה רויאל" בלונדון ומלון "לוטסיה" בפריז, ששוויים המצטבר מוערך במיליארדי שקלים.

אמש הודיעה אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ כי בהמשך לדיווח מה-24 בפברואר, מעדכנת החברה כי היא ממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר השפעות התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל. "החברה ממשיכה לבחון את ההשלכות על פעילותה המלונאית של הנחיות הרשויות הרלבנטיות בישראל, לרבות איסור על התכנסות של מעל מספר מסוים של אנשים באותו מרחב, סגירת בתי מסחר, בילוי, מסעדות לצריכה במקום, חדרי כושר ומקומות נוספים וכן ביטול קווי טיסה לישראל וממנה ובידוד אנשים הנכנסים למדינת ישראל למשך 14 יום", דיווחה החברה לבורסה לניירות ערך.

על פי הערכה נוספת אשר ביצעה החברה, שבשליטת אלפרד אקירוב, צפויה להיות השפעה מהותית לרעה על הרווחיות התפעולית מפעילותה המלונאית הן בישראל והן באירופה, בשנת 2020 בהשוואה לשנה המקבילה, כאשר עיקר הירידה נובעת מביטול הזמנות קיימות וכן ירידה בהזמנות עתידיות והנחיות הרשויות הרלבנטיות בעולם ובישראל, אשר להערכת החברה נובעת מאירוע נגיף הקורונה והשלכותיו, בין היתר, גם על התיירות בארץ ובאירופה.

כמו כן ולאור הודעות ו/או דיווחים מיידים של מספר שוכרים בשדרת האזור המסחרי ממילא – לדוגמא, חברת פוקס-ויזל בע"מ, קבוצת זארה ישראל וקסטרו מודל בע"מ – בנושא סגירת חנויות בבעלותם, החברה מעדכנת כי בשלב זה היא בוחנת הודעות אלה.

סגירת מלונות בארץ ובחו"ל והוצאת עובדים לחל"ת

מלון מצודת דוד בירושלים. נסגר בשל משבר הקורונה, צילום עמית גירון

לאור האמור לעיל, החברה פועלת לצמצום הוצאותיה והתאמתם לפעילות החברה בתקופה הנוכחית בצל אירוע נגיף הקורונה, בין היתר, על דרך של סגירת פעילות בתי המלון בישראל, סגירת בתי המלון בפריז ואמסטרדם וכן בחינת סגירת בית מלון החברה בלונדון בהתאם להנחיות הרשויות הרלבנטיות המקומיות בכל מדינה בחו"ל (ככל שיהיו) ובסיוע של הרשויות הרלבנטיות המקומיות בחו"ל לרבות ביטול מיסי עירייה, דחיית תשלומים, השתתפות בשכר עובדים, אפשרות למתן אשראי וכן צמצום כח האדם של החברה – לרבות הוצאת עובדים לחל"ת לתקופה קצובה בישראל.

אלפרד אקירוב הוא בעל השליטה בחברה ומחזיק ב–77% ממנה. אלרוב עדיין מחזיקה במאזן גדול של 13 מיליארד שקל ויש לה מזומנים וניירות ערך בשווי של מאות מיליוני שקלים ונכסים, שמייצרים הכנסות תפעוליות נטו מהשכרה של יותר מ–300 מיליון שקל בשנה. החברה מציינת כי אי התממשות הערכותיה עשויה להיגרם כתוצאה מהתפתחויות או התממשות שונה של הגורמים אשר נזכרו לעיל ואשר אינם בשליטת החברה.

Exit mobile version