Site icon IAS

נירנברג: היסטוריה ו…קניות

לאחרונה נערך בעיר נירנברג, במחוז פרנקוניה, שבמדינת בוואריה כנס GTM ה-43 במספר. מנתונים מרשימים שהוצגו עולה כי ב-2016 נרשמו 80.8 מיליון לינות, שנת שיא חמישית ברציפות בתיירות לגרמניה. בנירנברג כ-550 אלף תושבים כאשר בסביבתה מתגוררים עוד כשני מיליון תושבים. נירנברג היא העיר השנייה בגודלה בבוואריה אחרי מינכן.

רקע והיסטוריה

העיר נוסדה במאה ה-11 ובמהירות צמחה והפכה לבירה הלא רשמית של גרמניה וזאת בעיקר בזכות  מיקומה בצומת של מספר נתיבי מסחר חשובים, שהובילו לשגשוג כלכלי אדיר.  מפה עתיקה הנמצאת בטירת הקיסרים מציגה את העיר במרכז העולם.   שיא פריחתה של העיר התרחש בסוף המאה ה-15 אז חיו יצרו ובנו בה אומנים דוגמת אלברכט דירר, אדם קראפט וסטוס. קשה להאמין, אך בשנים 1520-1550 מעל מחצית תושבי העיר ידעו קרוא וכתוב לעומת שיעור של כ-10% בערים אחרות.

בתקופה ההיא נירנברג הפכה  גם לבירת הדפוס הבלתי רשמית של גרמניה. הדפוס עצמו אמנם הומצא בעיר אחרת אך בתי הדפוס והאומנים שיצקו את אותיות העופרת למכבשי הדפוס גרו בנירנברג. חלק ניכר מהצלחתו של מרטין לותר – מייסד תנועת הרפורמציה ואבי התנועה הפרוטסטנטית נזקף לזכותם של בתי הדפוס בנירנברג שהדפיסו והפיצו את כתביו . ההצלחה של לותר הייתה כה גדולה שכיום 60% מתושביה של נירנברג  פרוטסטנטים לותרנים . אי של פרוטסטנטיות בלב ליבה של בוואריה הקתולית ברובה הגדול.

העיר העתיקה של נירנברג יפה מאוד. במרכזה של העיר העתיקה זורם נהר הפגניץ, כשמטיילים בעיר העתיקה קשה להאמין שב-1945, למעלה מ-90 אחוזי ממרכז העיר הושמד כתוצאה מהפצצות מאסיביות במלחמה. העיר העתיקה שוחזרה באופן כמעט מושלם, אבן על אבן, שיחזור היסטורי מדויק.

אחת מגולות הכותרת בעיר העתיקה היא טירת Kaiserburg,  טירה מימי הביניים הממוקמת על צוק אבן מעל מרכז העיר וחומת העיר. טירה היסטורית זו מורכבת משמונים מגדלים שונים. השריד המוקדם ביותר בטירה , נבנה כבר במאה ה-11. כמאה שנה לאחר מכן הרחיב הקיסר פרדריך ברברוסה את הטירה לכיוון מערב.

שריד נוסף מהתקופה הזאת הוא ה-Kaiserkapelle  שהקומה העליונה בה נשמרה לשימושו הבלעדי של הקיסר. הנוף הנשקף מהטירה עוצר נשימה ולרגליו פרושה כל העיר העתיקה של נירנברג . בהחלט שווה ביקור של כמה שעות.

אטרקציה מיוחדת לילדים היא הבאר העתיקה החצובה בלב הטירה. באר פעילה בה ניתן לצפות כיצד משלשלים נרות לתחתית הבאר לעומק 49 מטרים ומצלמות שעוקבות אחר הנרות עד לתחתית הבאר.

למרגלות הטירה רחבת השוק והכנסייה הגדולה Frauenkirche עם שעון עתיק משנת 1504 .  בכיכר ניצבת ״המזרקה היפה״ ( Schöner Brunnen ) ,ששוחזרה במשך כשנה וחצי והיא שריד יפיפה לתקופת שגשוגה של העיר .

בנירנברג מרכז תיעוד ומוזיאון מרשים לתקופת מלחמת העולם השנייה הממוקם בצמוד לאזור מגרש המסדרים בו נערכו עצרות ההמונים . לזכותו של ראש העיר שרואה חשיבות גדולה לשימור ההיסטוריה.  המוזיאון במרכז הדוקומנטציה, הוא האתר השלישי מבחינת כמות המבקרים בעיר, בעיקר תלמידי בתי ספר.

הסוד של איזור נירנברג : קניות

במרחק של כ-20 דקות נסיעה נמצאת העיירה הרצוגנאורך  (Herzogenaurach) . אתם בוודאי שואלים את עצמכם, נו…אז מה?  עוד עיירת בוואריה טיפוסית. אכן, עיירה זו היא ביתם של שני ענקי ספורט עולמיים, אדידס ופומה. שני המטות העולמיים של חברות הספורט ממוקמים בעיירה ולצידם מרכזי אאוטלט ענקיים בהם ניתן להשיג את כל מוצרי הספורט של החברות. בנוסף למרכזי האאוטלט הענקיים גם לחברות רייבוק, נייקי ולצ'אמפיון חנויות גדולות . העיירה בעבר הייתה מרכז ייצור מוצרי הספורט של גרמניה.

מחוץ ובצמוד לאווטלט ניצב אמפיתיאטרון בו נערכים מופעי ספורט שונים. גן ילדים ומשחקייה עומדים לשירות ההורים והילדים. מגרש קט – רגל במתחם פומה ממתין למעוניינים לערוך משחק ולבחון את מוצרי הספורט שנקנו. שרותי הסעדה ושירותים גדולים נמצאים במקום להעניק מענה הולם.

מעט מחירים והשוואות: לדוגמה נעלי ריצה של חברת אדידס, מהקולקציה האחרונה, שעולים בארץ מאות שקלים ניתן להשיגה פה ב- 35 אירו . חולצות T ממותגות החל מ-7 אירו. תעשו לבד את החישוב. בשני האאוטלטים הענקיים בהם ביקרתי ניתן לקבל  טפסי החזר מע״מ שיזכה אתכם בהחזר של כ-12% נוספים.

אם לא נקעה נפשכם ולא נגמר לכם עדיין הכסף, ניתן לנסוע באוטובאן כ-45 דקות לאאווטלט Ingolstadt Village  בעיר אינגולשטאט . כאן תמצאו עשרות חנויות מותג שחלקן מותגי יוקרה בדגש על אופנה . החל מג׳וצי, ארמאני , Geox , Tomi  סמסונייט , Tods, ומה לא..

לסיכום, ביום קניות מרוכז אחד תוכלו לסיים קניות עבור משפחה שלמה  ולחסוך אלפי שקלים בהשוואה למחירי המוצרים בישראל.

לינה

על פי נתוני לשכת התיירות של בוואריה פועלים בעיר נירנברג  139 מלונות, צימרים בתי דירות  וסה"כ מספר חדרי המלון מגיע ל-9.644 ,אולם שוק ההשכרה לתיירים מגיע לכ-17.661 חדרים ופנסיונים כולל כלכלת שיתוף. נירנברג היא אחת מעשרת הערים המתוירות בגרמניה.

בנירנברג פועלים מלונות תחת מותגים בינלאומיים שונים מרמת 5 כוכבים דוגמת "לה מרידיאן", ארבעה כוכבים תחת "נובוטל ומרקיור" של אקור, "פארק פלזה", ומותגי שלושה כוכבים דוגמת "הולידי-אין אקספר"ס ו"מוטל וואן".

תחבורה

לנירנברג ניתן להגיע בתחבורה ציבורית. זמן נסיעה ברכבת מהירה ממינכן לנירנברג אורכת כשעתיים בתאמה לסוג הרכבת . ברכב פרטי כשעה וחצי נהיגה משדה התעופה של מינכן ואילו לממהרים שבניכם אף פחות ( 140 קילומטרים) באוטובאן. היתרון ברכב פרטי, האפשרות לצאת לטיולים באתרי הטבע הבוואריים וכמובן לקניות באאוטלטים . בכל המלונות הגדולים בעיר קיימים חניונים בתשלום.

טיפ קטן לסיום , קניתם בזול אבל קחו בחשבון שחברות התעופה מקפידות מאוד על עודף משקל ולכן מומלץ לא לחרוג ממשקל 20 ק״ג במזוודה ועד 8 ק“ג בתיק היד .

Exit mobile version