Site icon IAS

יהב: "ביטול אגרות התעופה – בשורה חשובה לתושבי חיפה והצפון"

מטוס של טוס בנמל התעופה של חיפה. צילום יח"צ

מטוס של טוס בנמל התעופה של חיפה. צילום יח"צ

ראש העיר חיפה, יונה יהב, בירך הבוקר על הודעת משרד התחבורה על ביטול האגרות התעופתיות לשדה התעופה בחיפה, אשר בעקבותיה הודיעה חברת התעופה הקפריסאית TUS AIRWAYS על חידוש קו הטיסות הסדיר שלה מחיפה ליעדים שונים ביוון ובקפריסין. בכך תצטרף לחברו ישראייר, הפועלת בשדה זה מכבר.

Tus הפעילה עד לפני כשנה טיסות סדירות מחיפה לחמישה יעדים ביוון וקפריסין.

יהב הוסיף: "נמשיך לקדם ולסייע להגעה של חברות בינלאומיות נוספות, כדי לייצר יעדים נוספים וטיסות נוספות, כך שכל תושבי חיפה והמטרופולין ייקחו חלק במהפכה הזו, יפחיתו את העומס בכבישים וייהנו ממרכז תעופה מתפתח קרוב לביתם".

לדבריו, סוכם עם רשות שדות התעופה על הארכת מסלול ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בחיפה ל-1,600 מטרים, במטרה לאפשר תאפשר טיסות בינלאומיות מצפון הארץ למטוסים בקיבולת עד 120 נוסעים, ליעדים קרובים באירופה.

התקנות יועברו לאישור הממשלה וועדת הכלכלה

שדה התעופה בחיפה. צילום יח"צ

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חתם על תקנות חדשות המעניקות פטור מאגרות תעופתיות לכל הטיסות הממריאות והנוחתות בשדה התעופה הצפוני בחיפה ובשדה התעופה הבינלאומי רמון, הצפוי להיפתח במהלך עונת החורף הקרובה.

השר כץ ציין כי מתן פטור מאגרות תעופתיות בשדות התעופה רמון וחיפה נועד לעודד את הפעילות התעופתית הבינלאומית בשדות אלה, ולהגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל מחו"ל. הפטור מאגרות בשדות אלה יינתן לתקופה של שלוש שנים. התקנות יועברו בימים הקרובים לאישור הממשלה ועדת הכלכלה של הכנסת, ועם אישורן הסופי הן ייכנסו לתוקף.

לדבריו, מתן הפטור יעודד את הפעילות התעופתית הבינלאומית לא רק במרכז המדינה אלא גם בצפון ובדרום. "אנו צופים כי המהלך יביא להוזלת מחירי הטיסות מחיפה, בנוסף להוזלת הטיסות מאילת".

הורדת האגרות לחברות התעופה המגיעות לאילת השפיעה בצורה דרמטית על הפעילות הבינלאומית והתיירות באילת. בשנה החולפת פעלו באילת מעל 15 חברות תעופה בטיסות בינלאומיות ביותר מ-30 יעדים ברחבי אירופה. מדובר בעלייה של 69% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

Exit mobile version