יצרנית המטוסים בואינג צופה ביקוש ל- 38,050 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הקרובות, גידול של 3.5% לעומת תחזית 2014. בואינג פרסמה היום את תחזית שוק התעופה המעריכה את שווי המטוסים החדשים ב-5.6 טריליון דולר.
"שוק המטוסים האזרחיים חזק ועמיד", אמר רנדי טינסת', סגן נשיא לשיווק בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג. "במבט קדימה, אנו צופים כי השוק ימשיך לצמוח והביקוש למטוסים חדשים יהיה חזק".
בסוף תקופת התחזית, יוכפל מספר המטוסים האזרחיים מ- 21,600 בשנת 2014 ל-43,560 מטוסים בשנת 2034. 58% מהמטוסים שיסופקו במהלך התקופה יהיו כתוצאה מצמיחת חברות התעופה.
תנועת הנוסעים תמשיך לגדול בקצב שנתי של 4.9% , קרוב למגמה ההיסטורית של 5%. יותר מ-7 מיליארד נוסעים יטוסו עד לסוף תקופת התחזית. תעבורת המטען תצמח בכ- 4.7% בשנה.
שוק המטוסים צרי הגוף ממשיך להיות הצומח והגדול ביותר עם ביקוש מוערך של 26,730 מטוסים במהלך שני העשורים הקרובים. מטוסים אלה מהווים את הבסיס של ציי החברות בעולם והם משרתים כ-75% מהנוסעים ביותר מ-70% מנתיבי התעופה האזרחיים. פלח שוק זה מונע על ידי הגידול במספר חברות לאו קוסט וחברות התעופה בשווקים מתפתחים.
"מטוס הבואינג 737-800 והמטוס העתידי MAX 8 737 הם מטוסי הליבה של שוק המטוסים צרי הגוף", אמר טינסת'. "מטוסים אלה מקנים ללקוחות את צריכת הדלק היעילה ביותר, האמינות והיכולות הטובים ביותר בפלח שוק זה".
כ- 35% משוק המטוסים צרי הגוף יועד לחברות לאו קוסט, ציין טינסת'. "חברות הלאו קוסט יזדקקו למטוסים המשלבים חיסכון משמעותי עם הפוטנציאל הגבוה ביותר ליצירת רווחים. מטוס הבואינג MAX 200 737, המקנה חיסכון של 20% בצריכת הדלק, הוא המטוס האידיאלי עבורם".
בואינג צופה ביקוש ל-8,830 מטוסים רחבי גוף חדשים, בהובלת מטוסים רחבי גוף קטנים בטווח 200-300 נוסעים דוגמת מטוסי הבואינג "דרימליינר" 787-8 ו- 787-9 . תחזית זו משקפת את השינוי בביקוש ממטוסים גדולים מאוד למטוסים יעילים בעלי 2 מנועים דוגמת הבואינג 787 והמטוס החדש X 777.
בעוד שמחצית חברות התעופה הגורם העיקרי לביקוש למטוסים חדשים, הרי שגם הצורך בהחלפת המספר ההולך וגדל של מטוסים ישנים משפיע על הגידול בביקוש. כ- 2-3% ממצבת ציי החברות בעולם יוחלפו מדי שנה. " מטוסי הבואינג MAX 737, 777 ו-787 ממוצבים בצורה מושלמת ללכידת גל החלפות המטוסים הצפוי", הוסיף טינסת'.
שוק מטוסי המטען, ממשיך להתחזק ויצור ביקוש ל-920 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הבאות. "בשנתיים האחרונות ראינו גידול יציב בשוק מטוסי המטען ואנו צופים כי הגידול ימשיך", אמר טינסת'. "אלה חדשות טובות עבור קו מטוסי המטען שלנו הכוללים את ה- 747-8, 767 וה-777".
אספקת מטוסים חדשים: 2015 – 2034 – סוג מטוס והיקף כספי
סוג המטוס |
מספר המושבים |
סה"כ מטוסים |
היקף כספי $ |
מטוסים לטיסות פנימיות |
90 ופחות |
2,490 |
100 מיליארד |
מטוסים צרי גוף |
90-200 |
26,730 |
2,770 מיליארד |
מטוסים רחבי גוף קטנים |
200-300 |
4,770 |
1,250 מיליארד |
מטוסים רחבי גוף בינוניים |
300-400 |
3,520 |
1,220 מיליארד |
מטוסים רחבי גוף גדולים |
400 ויותר |
540 |
230 מיליארד |
סה"כ |
— |
38,050 |
5.6 טריליון דולר |